Jeg forsøger at gøre en Adwordskampagne lidt mere økonomisk ved at køre den såkaldte Placeringsrapport. Det jeg bare gør er, at ekskludere nogle websider der absolut intet har med mit produkt at gøre, men som alligevel genererer mange visninger og klik - er det måden at fjerne en del af de ligegyldige klik på? (Jeg har ikke set resultatet af eskluderingerne endnu, men det er vel også dumt helt at fravælge Indholdsnætværket?) Herunder kommer der også mange visninger og klik på Domæneannoncer. Hvad er det og kan man eskludere dem? |
Hej Kjeld
Umiddelbart gør du det rigtige ved at at ekskludere nogle websider der absolut intet har med dit produkt at gøre, men som alligevel genererer mange visninger og klik.
Men for at det skal være rigtig godt skal du spore konverteringsraten op imod det enkelte websted.
Ellers risikerer du at fravælge noget, der rent faktisk fungerer.
Ifølge Google:
Domæneannoncer
En annonce kan blive vist på et parkeret domænewebsted, der’ er en del af vores program <a href ="https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=50002&hl=da">AdSense til domæner </a>, som placerer målrettede AdWords-annoncer på parkerede domænewebsteder.
Venlig hilsen, Christian
Umiddelbart gør du det rigtige ved at at ekskludere nogle websider der absolut intet har med dit produkt at gøre, men som alligevel genererer mange visninger og klik.
Men for at det skal være rigtig godt skal du spore konverteringsraten op imod det enkelte websted.
Ellers risikerer du at fravælge noget, der rent faktisk fungerer.
Ifølge Google:
Domæneannoncer
En annonce kan blive vist på et parkeret domænewebsted, der’ er en del af vores program <a href ="https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=50002&hl=da">AdSense til domæner </a>, som placerer målrettede AdWords-annoncer på parkerede domænewebsteder.
Venlig hilsen, Christian