Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæneannoncer - hvad er det og kan de ekskluderes?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forsøger at gøre en Adwordskampagne lidt mere økonomisk ved at køre den såkaldte Placeringsrapport.

Det jeg bare gør er, at ekskludere nogle websider der absolut intet har med mit produkt at gøre, men som alligevel genererer mange visninger og klik - er det måden at fjerne en del af de ligegyldige klik på? (Jeg har ikke set resultatet af eskluderingerne endnu, men det er vel også dumt helt at fravælge Indholdsnætværket?)

Herunder kommer der også mange visninger og klik på Domæneannoncer. Hvad er det og kan man eskludere dem?

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 07:58
Hej Kjeld
Umiddelbart gør du det rigtige ved at at ekskludere nogle websider der absolut intet har med dit produkt at gøre, men som alligevel genererer mange visninger og klik.
Men for at det skal være rigtig godt skal du spore konverteringsraten op imod det enkelte websted.
Ellers risikerer du at fravælge noget, der rent faktisk fungerer.

Ifølge Google:
Domæneannoncer
En annonce kan blive vist på et parkeret domænewebsted, der’ er en del af vores program <a href ="https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=50002&hl=da">AdSense til domæner </a>, som placerer målrettede AdWords-annoncer på parkerede domænewebsteder.
Venlig hilsen, Christian

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 09:59
Tak Christian,

Så gør jeg da noget rigtigt....

Jeg så egentlig godt Googles forklaring, men forstår det ikke

Hvad er et ''parkeret domænewebsted'' og kan man komme af med klik herfra? (Er ikke selv en del af indholdsnætværket)

Mvh/Kjeld

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:19
Hej Kjeld

Jeg vil tro, at det er domæner, der ikke er betalt til i et stykke tid og derfor er sat på hold.
Men jeg er ikke stødt på begrebet i AdWords sammenhæng før - sikkert fordi jeg aldrig kører webstedsmålrettede kampagner.
Det lyder i mine ører som trafik, der konverterer rigtig dårligt under alle omstændigheder, så jeg ville ikke bruge det, hvis jeg kunne undgå det.
Venlig hilsen, Christian

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 10:47
Jeg prøvede at kigge lidt mere på ovennævnte.

Citat Google:

"Et parkeret domænewebsted er en webside, der ikke er færdigudviklet...

Generelt har vi fundet ud af, at annoncer på parkerede domænewebsteder er lige så effektive eller endnu bedre end annoncer på indholds- og søgewebsteder."

Jeg er ikke selv en del af indholdsnetværket, blot er min kampagne tilmeldt til også at blive vist i netværket.

Det med Domæneannoncer opdagede jeg ved at køre en Placeringseffektivitsrapport og dér dukker den op.

Hvad mener de ærede begavede Aminoer om Googles vurdering [se citat herover] Kan det virkelig være rigtigt

Mvh/Kjeld

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)