Hejsa, Jeg har købt nogle visitkort via en engelsk (UK) leverandør. Under bestillingen blev jeg bedt om, at angive mit CVR nummer da de så ville undlade at putte MOMS (VAT) på ordren. Jeg har nu modtaget en faktura uden engelsk moms (VAT) på, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg så registrerer MOMS for varerne? Skal jeg blot udregne moms som hvis de var købt hos en dansk leverandør? Med venlig hilsen Yan Knudtskov Nielsen |
Når du køber i EU, skal du ikke betale moms til den engelske leverandør, så det er helt korrekt at der ikke er moms på fakturaen. Om England så er en del af de europæiske regler er jeg i tvivl om.
Det er rigtigt at dit moms nummer (VAT) fremgår af fakturaen, og så vidt jeg husker er det også vigtigt at den engelske leverandørs VAT nummer fremgår fakturaen.
Hvis du har købt for 1000 kr i udlandet, så registrerer du dette beløb på en konto for varekøb i udlandet. Derefter registrerer du 25% af beløbet på en konto for moms af varekøb i udlandet (250 kr). Til sidst registrerer du 250 kr, som varekøb i Danmark..
Håber du kan bruge det.