Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtjeningsmuligheder til hjemmeside/app vedr. solceller

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg skriver fordi at jeg godt kunne tænke mig at høre jeres meninger om en lille idé som jeg roder med, og om I har nogle forslag til alternative indtjeningsmuligheder med den.

Idéen er at lave et 'community' til folk som har købt sig et solcelleanlæg eller som overvejer det. Dette samfund ville bestå af en hjemmeside med artikler der vedrører solcelleanlæg, og tilhørende forum hvor medlemmer kunne debattere og udveksle erfaringer og idéer.

Ok, det findes der allerede, så hvad er der unikt ved min side?

Hjemmesiden skulle også tilbyde folk en datalogger, enten gratis eller meget billigt, som er et lille elektronisk apparat der henter oplysninger om solcelleanlæggets produktion og sender det til hjemmesiden. Hjemmesiden ville så kunne vise medlemmerne forskellige grafer og statistikker over deres egen produktion. Disse data ville man kunne dele med de andre medlemmer på hjemmesiden, så alle andre kunne se hvor meget strøm hver enkelt producerede.

Hvorfor er det interessant?

Det kunne være interessant for andre at sammenligne deres produktion med andres, men det kunne også være rigtig interessant for dem der endnu ikke har købt et solcelleanlæg at se hvor meget de realistisk set kan forvente at producere i deres område.

Man ville kunne lave interessante statistikker over disse data, og hvis man gjorde dem let tilgængelige på en lækker måde ville det måske være spændende for folk at dykke ned i.

Derudover ville disse grafer og statistikker også være tilgængelig i en lækker mobilapp, som var opdateret i realtime. Så uanset hvor du var, ville du kunne se hvor meget dit anlæg producerede i dette minut.

Det ville nok i virkeligheden være dét som ville lokke flest brugere til, at man ville kunne få en billig datalogger og en mobilapp hvor man kunne se disse data uanset hvor man var henne.

Det store spørgsmål er så bare, hvordan tjener jeg penge på det? Det kunne selvfølgelig være igennem annoncering på hjemmesiden og forummet, men jeg synes bare at der da måtte være en mere spændende måde at gøre det lukrativt på.

Jeg er klar over at der selvfølgelig ligger en masse arbejde i det, både med en datalogger der virker med alle de forskellige typer af solcelleanlæg, en mobilapp, en hjemmeside osv. Men lad os bare antage at alt det tekniske kunne løses.

Hvad mener I? Er idéen holdbar, og hvordan ville I tjene penge på det?

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)