Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback: Virksomhed baseret på træningsprogrammer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg og en ven snakker om at starte en virksomhed op, hvor vi vil lave programmer til ny begyndere, som ikke har erfaring indenfor træning. Vi vil derfor lave nogle programmer, som kan hjælpe folk i gang og lave kostplaner til folk også. Programmerne skal self. passe til folks tid. Vi vil derudover have et form for forum eller gruppe, hvor folk kan dele deres spørgsmål eller være med til at inspirere hinanden....

hva synes I om denne ide og tror I at det er noget der vil være et marked for?
Kan I se nogen måder hvor på vi kan differentiere os på i forhold til alle de gratis programmer man kan få derude udover at vores self. er custom made?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45

En online personlig træner med individuelle træningsprogrammer og kostplaner vil helt sikkert kunne blive et hit.

Der er mange der ikke bryder sig om at udstille sig selv i et træningscenter, så der er helt sikkert kundeunderlag til sådan et projekt.

Jeg tror træningsvideoer ville trække godt. Det personlige program kunne linke til øvelsesvideoer.

Min tanke er at nøgleordne er: Personlig træner, Individuelt træningsprogram og personlig kostplan.

Pris: fast månedlig abonnement.

I mine øjne er det et sikkert hit.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:05

Det essentielle ved virksomhedsstart er vel netop, at man kan gøre tingene på en anerledes og bedre måde end konkurrenterne... Hvis det allerede halter her, så mangler konceptet substans.

Hvad kan I som andre ikke kan?
Hvorfor skal man vælge jer, fremfor gratis løsninger? 

der er i hvert fald massere af konkurrenter på markedet :-) ! 

Tilmeldt 11. Jul 12
Skrevet kl. 23:20

Karsten Sønderup Hansen:

En online personlig træner med individuelle træningsprogrammer og kostplaner vil helt sikkert kunne blive et hit.

Der er mange der ikke bryder sig om at udstille sig selv i et træningscenter, så der er helt sikkert kundeunderlag til sådan et projekt.

Jeg tror træningsvideoer ville trække godt. Det personlige program kunne linke til øvelsesvideoer.

Min tanke er at nøgleordne er: Personlig træner, Individuelt træningsprogram og personlig kostplan.

Pris: fast månedlig abonnement.

I mine øjne er det et sikkert hit.

Vi havde tænkt os en engangs fee, men en månedlig betaling kunne self. også være en mulighed :)

Tilmeldt 11. Jul 12
Skrevet kl. 23:28

Jacob:
Hvad kan I som andre ikke kan?
Hvorfor skal man vælge jer, fremfor gratis løsninger? 

Kender ikke til andre, kender du til nogen? Udover fitness kæder, men disse plejer at tage kassen for en sektion og der bliver ikke rigtig fuldt op + de giver nogen meget "ueffektive" øvelser efter min mening(og også hvad jeg læser på nettet andre steder).

Vores vil jo være custom made, så folk vil ikke bare følge et standard program, som er lagt op. Derudover har vi online delen, hvor folk vil kunne motivere hinanden, har set eksempler på at dette fungere godt andre steder(indenfor noget lignende). Kosten vil blive passet ned til mindste gr. hvad du bør spise(tallene er vejl. og man kan spise det i ca. mængder). Ville da mene at disse er gode grunde til at vi er forskellige, men vi søger lidt at vi eventuelt kunne blive differentieret lidt mere i forhold til andre :)

Derudover vil vi gerne følge op på folk, med hvordan deres program går osv. måske justere maden efter 2-3 ugers tid :)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 23:44

Jeg er helt klart enig i, at man skal have en slags personlig træner på sin mobil.. Men du skal også være opmærksom på, at motionister som vil besidde den største procentdel af din mulige målgruppe og de er altså ikke fanatiske, når det kommer til kost - især ikke ned til det mindste gram.

Jeg synes I skal have en app, hvor man har sin egen bruger. I den indtaster man oplysninger om sig selv, som I skal bruge for at kunne danne et "skræddersyet" træningsprogram. At lave en webbrowser version er fint nok, men det kan du jo ikke tage med i fitness centret - det kan du til gengæld med ens mobil og derfor synes jeg, at app er en bedre løsning.

Brugere skal desuden kunne taste ind, hvor meget de gerne vil tabe sig eller hvilke muskler/områder de vil træne og jeres træningsprogram giver så sin anbefaling på, hvordan, hvilke øvelser og hvor tit man skal træne samt intervaller af øvelserne varighed.

Mht kosten, så skal det som sagt ikke blive fanatisk, men synes I skal give råd til hvad man kan spise. Mange har svært ved, at lave sund mad og har tit ikke meget forstand på, hvad sund mad egentlig er. Jeres app kan derfor anbefale ingridienser og specifikke opskrifter som brugeren kan benytte sig af.

På den måde synes jeg helt klart, at I vil differentiere jer på markedet og tilbyde noget specielt!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 11. Jul 12
Skrevet kl. 14:11

KennM

Jeg kan godt se fordelen i det du siger, men vi har ingen teknisk baggrund og er heller ikke den vej vi vil, men vi takker for inputtet og noget af det kan godt være brugbart :) Når vi siger ned til mindste gram, mener vi at vi anbefaler folk at spise ca. 300 gr. kylling og 100 gr. grøntsager(what so ever) istedet for at skrive spis et stort stykke kylling og nogen grøntsager. Det er meget upræcist da et kyllingebryst kan veje fra alt mellem 150-350 gr. og når du vil tabe dig gør det en kæmpe forskel medmindre du vil på en "kur" hvor du vil tabe dig hurtigt og på en total usund måde....

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 129
Fra  Smidt & Bohlin Smidt Happens Skrevet kl. 11:03

Der findes temmelig mange forums og sider på nettet hvor træningsprogrammer og rådgivning er "gratis".

Så tror at i skal satse på at sælge nogle pakker med personlig rådgivning, hvor i tager ud og snakker med kunden, og lytter til mål og ønsker. Derefter sætter et træningsprogram og kostvejledning op til personen. 

Lige som jeg ved at bestrong.dk gør.

Jeg tror bestemt at der er marked for det, men der går nok lidt tid før at i kan gøre det på fuld tid.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)