Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl når der sendes en e-mail?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige høre om der er andre som har haft samme problem, når der skal sendes emails fra deres programmer.

På mit udviklingsmiljø, kan der sagtens sendes email. Når koden så kommer på et produktionsmiljø, i dette tilfælde en VPS, så kan der slet ikke sendes mails.. Det skyldes at fejlen her kommer:

// Email exception: Mailbox unavailable. The server response was: Access denied - Invalid HELO name (See RFC2821 4.1.1.1)

Jeg har Meebox som udbyder, så det er måske specifikt hos dem (har åbnet en support ticket), men jeg formoder problemet er mere generelt.

Info om løsning:
.NET 4.0
IIS 7.5 (både på udvikling hvor IIS er på Windows 7, og på produktion på en Windows Server 2008 R2 server)

Har følgende web.config:

<system.net> <mailSettings> <smtp from="info@domain.dk" deliveryMethod="Network"> 
<network host="mail.domain.dk" userName="info@domain.dk" password="mypassword" port="26">
</network> </smtp> </mailSettings> </system.net>

Nogen der har en ide til hvordan udfordringen løses? :-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Når din SMTP-server forbinder til den SMTP-server den skal levere post til fortæller den til at starte med hvem den er med en såkaldt HELO-kommando, eks.

>>> HELO cicero3.cybercity.dk

Det fejlmeddelelsen her siger, er at din server præsenterer sig forkert, formentlig er der ikke oprettet DNS for det hostnavn den præsenterer sig med. Vær opmærksom på at hostnavnet den præsenterer sig med skal pege på serverens IP

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)