Vi er på Vallekildehøjskole ved at udvikle et tilbud til unge på 18-24 år der kort fortalt skal hjælpe dem til at "Take the Lead" på deres visioner og business-ideer - åbne deres øjne for at en drøm er den virkelighed man selv gør det til - og hvordan man gør det.
Vi vil skabe grobund og mulighed for at de unge kan træne og tro på en fremtid som entreprenører. Kurset er ½ års varighed med 3 dage om ugen - så der er mulighed for at give dem en hel masse godt.
Grunden til at jeg skriver er for at få input fra jer, garvede, mennesker. Prøv at gå ind i jer selv. Husk tilbage på den gang i var 18. Hvilke aspekter kunne ha bragt jer bedre mod det sted i er i dag? Hvordan mener i et ½ års træning bør se ud, og hvad bør det indeholde?
Spørg gerne ind, hvis jeg ikke er præcis nok...
- Mathias
|
interessant ide.
Da jeg var 18 - tilbage i 1900 -tallet - havde jeg mere fokus på at rejse ud i verden mest mulig, og se den. Og opleve noget andet end en afskallet skolebænk og en grå kridttavle.
Og det vil jeg da til enhver tid foreslå unge- at tage ud i verden, og kom lidt på egne ben.
Anyway, tilbage til jeres højskoleprojekt.. Så kan jeg godt se noget perspektiv i at unge får smag for og afprøvet nogle ivræksætterideer, og måske nogle af dem bliver så bidt af det, at de gør det til en levevej senere hen i livet.
½ års træning ( hvis det var mig der bestemte det alene, og som gl. skolelærer ku jeg også lave det program ) ville have et sigte på virkeligheden efter skoleperioden. dvs det vil være fokus på RIGTIGE iværksætter ideer, som man kan begynde at tjene lidt småpenge på efter 6 mdr.
Ex: Hvis man lavede et team på 4 unge, der udviklede en kanon online projekt, kunne man i skoletiden lave det som pilotprojekt, og måske også bruge tid på at fremskaffe kapital til at gøre det til en rigtig virksomhed............