Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Input til ½års entreprenørfag for 18-24årige

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Vi er på Vallekildehøjskole ved at udvikle et tilbud til unge på 18-24 år der kort fortalt skal hjælpe dem til at "Take the Lead" på deres visioner og business-ideer - åbne deres øjne for at en drøm er den virkelighed man selv gør det til - og hvordan man gør det.
Vi vil skabe grobund og mulighed for at de unge kan træne og tro på en fremtid som entreprenører. Kurset er ½ års varighed med 3 dage om ugen - så der er mulighed for at give dem en hel masse godt. 
Grunden til at jeg skriver er for at få input fra jer, garvede, mennesker. Prøv at gå ind i jer selv. Husk tilbage på den gang i var 18. Hvilke aspekter kunne ha bragt jer bedre mod det sted i er i dag? Hvordan mener i et ½ års træning bør se ud, og hvad bør det indeholde?
Spørg gerne ind, hvis jeg ikke er præcis nok...
 - Mathias
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

interessant ide.

Da jeg var 18 - tilbage i 1900 -tallet - havde jeg mere fokus på at rejse ud i verden mest mulig, og se den. Og opleve noget andet end en afskallet skolebænk og en grå kridttavle. 

Og det vil jeg da til enhver tid foreslå unge- at tage ud i verden, og kom lidt på egne ben.

Anyway, tilbage til jeres højskoleprojekt.. Så kan jeg godt se noget perspektiv i at unge får smag for og afprøvet nogle ivræksætterideer, og måske nogle af dem bliver så bidt af det, at de gør det til en levevej senere hen i livet. 

½ års træning ( hvis det var mig der bestemte det alene, og som gl. skolelærer ku jeg også lave det program ) ville have et sigte på virkeligheden efter skoleperioden. dvs det vil være fokus på RIGTIGE iværksætter ideer, som man kan begynde at tjene lidt småpenge på efter 6 mdr. 

Ex: Hvis man lavede et team på 4 unge, der udviklede en kanon online projekt, kunne man i skoletiden lave det som pilotprojekt, og måske også bruge tid på at fremskaffe kapital til at gøre det til en rigtig virksomhed............

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 22:56

Spændende projekt og rigtig god ide.

Jeg tror det er vigtig at det bliver konkret og med udgangspunkt i rigtige projekter. Og gerne deres egne projekter så de kan afprøve og udvikle deres nye viden med det samme.

Alternativ kan i starte en lille virksomhed i løbet af de 6 måneder og få den i gang – så i kommer igennem processerne.

Få nogle iværksættere med ind som sparringspartnere /oplægsholdere i forløbet så ikke det bare bliver det sædvanlige hold med en advokat og en revisor – for selv om de er vigtige, kommer  udfordringerne først efter de har været der. 

Jeg vil foreslå at i inddrager følgende litteratur:

The Lean Startup: How Constant Innovation Creates Radically Successful Businesses by Eric Ries 

Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers by Alexander Osterwalder and Yves Pigneur

Og sluttelig en gammel bog Swim With The Sharks Without Being Eaten Alive: Out Sell, Out Manage and Out Negotiate Your Competition by Harvey Mackay

Held dog lykke med det – jeg håber at holdet bliver overtegnet Smile

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:34
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)