Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er webshopindeks en god idé?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sidder og overvejer om webshopindeks måske er noget for skiftselv.dk. Jeg kan selvfølgelig godt se de fordele der er i at kunne se udviklingen ift. andre shops…

Men et eller andet sted tør jeg ikke tilmelde mig da jeg frygter prisen er for høj, ved godt at det er gratis at bruge… men den data som man deler med deres index kan vel i yderste konsekvens ende med at blive brugt imod en?

Hvad er jeres holdning / erfaring?

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:10

Hey Martin,

Jeg har brugt Webshopindeks.dk på mine projekter i et godt stykket tid, og har kun været tilfreds. Meget overskuelige rapporter stillet flot op grafisk, hvor man nemt kan følge udviklingen.

Derudover så er Thorborg og Amino jo også med i projektet, det er vel også en slags kvalitetsstempel. De kunne aldrig finde på at misbruge data, det ved jeg at de vægter meget højt.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 20:14

Jeg er helt sikker på at både Martin og Jacob er hæderlige og troværdige forretningsfolk... Men jeg er ret sikker på at betalingen for denne service er at de også får en indsigt i de data man deler.

Og den lille djævel der hvisker mig i øret fortæller mig at hvis et var mig der levede af online markedsføring så ville jeg da klart udnytte den viden til at løfte salget hos mine kunder f.eks. kunne jeg hjælpe med hvilke varer der solgte, hvilke søgeord der konverterede ect. ect.

Men det er meget muligt det bare er mig der ser spøgelser, så derfor kunne det være fint at høre om andres overvejelser om hvorfor eller hvorfor ikke de bruger dette stykke værktøj, for som jeg skrev kan jeg sagtens se fordelene, men har bare svært ved at gennemskue om prisen alligevel er for høj.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 12:26

Hej Martin

Der er formentlig en "bagtanke" med projektet men jeg tror ikke at de vil udnytte dine data negativt og aldrig udlevere nogen.

Til gengæld finder du ud af om din konverteringsrate er god eller milevidt fra hvad dine konkurrenter har - denne viden ville jeg synes var vigtig.

Generelt er benchmarking vel den eneste eksterne måling af hvordan din virksomhed ligger ift. de mål i har sat jer. Det kan godt være at 10 % vækst i omsætningen er godt for jer, men hvis den generelle vækst har været 40 % er der et stykke vej alligevel. Ved at få denne viden kan man jo analysere sig frem til hvad de andre gør godt og måske bruge disse metoder til at hæve næste års vækst.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 106
Fra  Lakgruppen A/S Skrevet kl. 13:19

Jeg benytter mig selv af webshopindeks, og synes det ganske fine infomationer man får ud.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 00:33

Jeg har før hørt Jacob snakke om denne service, og 'bagtanken'. Såvidt jeg husker, så var der to grunde til det..

For det første så ville han gerne give alle hans kunder i Webjuice en månedlig rapport alá dette, og så kunne han lige så godt udbyde servicen til alle, for også at gøre rapporten mere spændende.

For det andet, så styrker det jo hans brand big time, at have lavet en service som denne. I mine øjne er han i forvejen den ukronede konge af Analytics, og denne service gør jo så kun hans brand endnu stærkere. Præcis ligesom Thorborgs brand som DK's iværksætter er stærkere, ved at eje Amino.

Det synes jeg giver fin mening.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 08:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hey

Fedt du tager emnet op, og jeg håber i fortsætter med input selv om jeg også svarer. Jeg er manden bag konceptet og servicen :-)

Jeg forstår helt sikkert din tanke, og dine bekymringer.

Jeg kan garantere 100% at ingen data bruges til andre, og jeg kunne aldrig drømme om at bruge data på mine egne kunder. Det vil være MEGET kortsigtet strategi, og jeg har planer om at hygge mig med Analytics i en hel del år endnu.

Grunden til at Webshopindeks er gratis er ikke fordi at jeg er en virkelig dårlig forretningsmand eller at jeg sælger enkelte shops data. Det handler meget om to ting:

1. Med de overordnede gennemsnitstal ved jeg en masse om webshop branchen, og jeg kan lave specielkørsler som er interessante og som kan gavne alle. Se fx min analyse af ændringen i brug af mobil: http://www.webshopindeks.dk/nyheder/87-andelen-af-mobile-brugere-kraftigt-stigende .Her er også lidt værdi i form af presse, da vi har unik viden om markedet, men igen vil det aldrig nogensinde inddrage enkelte shops data - alt er på gns niveau.

2. Og her kommer min forretning i konceptet. Jeg har en række betalte udgaver på vej, som jeg håber de tilmeldte tilkøber. De går mere i dybden og kommer med mere input til hvad der kan gøres.

Webshopindeks starter snart op i flere lande, hvor de betalte rapporter også rulles ud. Derudover bliver det muligt at sammenligne markedet i fx Sverige og Danmark.

Jeg håber det gav lidt afklaring. Der er i al fald mere end 300 webshops med, som alle virker meget tilfredse med rapporterne hver måned.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Fra  www.Gadget4Apple.com Skrevet kl. 18:37

I am also interested to know if it is really SUCH a good idea to give away one's own data to an unknown expert. Particularly when I have to grant you administor role, which really get me nervous. Why not just user?

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 18:39

Hi Isabella Lo

Just a short response regarding role: It is not necessary with admin access - user level is enough.

Cheers, Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Fra  www.Gadget4Apple.com Skrevet kl. 18:42

Tak. Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)