Hej Amino.
Jeg går lidt med en idee om at skrive en børnebog, vad den skal handle om og aldersgruppe holder jeg for migselv for nu. Men hvordan pokker skal jeg starte? ja altså jeg er godt klar over at skal tl at skrive, men hvad kan jeg gøre først. altså jeg har læst mange børnebøger,men jo ikke ALLE, og jeg tror ikke der er en bog som netop har den histore jeg vil fortælle. så langt så godt. Har det økonimiske omkostninger at skrive en bog, og hvordan finder man den person som evt. skal lave tegninger til bogen,samt omslag????? Hvis nogen har erfaring på området, så vil jeg blive mega glad for hjælpen eller råd. |
Hej
Vi er en lille grafisk design virksomhed i Ålsgårde som special udvikler bøger bl.a.
Mette kommer fra Røsnes så vi kommer jævnligt til Kalundborg.
Du skal først finde ud af hvilken illustratorstil du gerne vi benytte til din børnebog. Vi har en række forslag på stilarter som kan indgå hvis du mener de passer til historien. Du kan også se eks. herpå :
Danske Illustratorer - prøv at Google dem.
Du skal nok indrette dig på at selv at stå for alle udgifter for bogen dvs. illustrator, grafisk designer, fotograf og trykning/bogbinder. Herefter har du din bog som du kan sælge enten direkte til et forlag, boghandlere(kommision) eller direkte til børnehaver/skoler.
Vh. Mette & Flemming
Læs mere på www.ooceandesign.dk el www.oceanmedia.dk