Er her nogen, der ved om der findes en online manager (hjemmeside) hvor klubber, cafeer, diskoteker, koncertsteder osv kan finde direkte kontakt til managers for div. bands rundt omkring i verden? |
Hej Sander
Nope så vidt jeg ved findes den slags ikke, ihvertfald som man kan købe sig adgang til offentligt, de findes i mindre målestok internt( nogle må rette mig hvis jeg skulle vide forkert )
Jeg har arbejdet en del år i musik branchen, også med manager,pladeselskaber booker osv- det er dog nogle år siden at jeg var i denne direkte branche,så noget kan have ændret sig- og jeg blevet ældre-, og manager for ihvertfald større kunstnere/bands er ikke meget for at stå i en kartotek hvor man kan finde deres kontakt info, de vil helst "gemme" sig lidt for offentligheden(ligesom andre kendiser), ellers bliver de bombarderet med x-factor håbe af god og dårlig variation, så de ikke kan bruge tiden fornuftigt i deres virke- imellem i musikbranchen kender alle hindanden hvis de har brug for kontakter.
Jeg tror at der er en grund til at en sådan hjemmeside ikke findes, for der er ikke lyst for dem af nogle af ovennævnte årsager til at medvirke offentligt, og så vil du selv have svært ved at finde de oplysninger der skal lægges ind i database- det kan dog være du her har en tanke i ærmet som jeg ikke lige har overvejet!!
hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, så er det ikke kunstneres/bands manager som eksempelvis clubber, koncertangerøre skal have fat i hvis de vil hyre til optræden, det er booker som styre den del, og det er i virkligheden dem som er intrasante for disse, og måske dem du skal samle i kartotek blandt andet???
Booker arbejder her meget tæt sammen, ihvertfald de støre -så du kan i mange tilfælde ringe til en tilfældig booker og bestille/forspørge på en kunstner- hvis ikke den booker har den ønskede i sin stald, ved de hvis det er et seriøst bookingselskab hvem der har ekslusive rettigheder på denne- og så deler de salgs honorar i porten.
Jeg ved der er undtagelser, og at der i større begivenheder/kunstner går forhandling i den og her er manager (nogle gange) med indover.
Men at lave en database med al den brugbare info der kan findes om kunstner, inkl manager, booker, labels osv- nogle mere andre mindre- det kunne være ret sjovt- og sikkert også godt brugbart.
Hvis du går igang med at lave en sådan database, så rigtig god arbejdes lyst, og giv endelig et hint når du kommer i mål eller løbende hen ad vejen- jeg arbejder med et større it underholdnings projekt hvor jeg godt kunne se nogle af disse ting relevante for os på længere sigt.
Bedste hilsner
Bo Schønemann