Hej. Vi er en gruppe fra 3. g på HTX i Aalborg, der er i gang med at skrive eksamensprojekt i Teknologi A. Vi har valgt at arbejde med emnet ”rod på kontoret.” Vi har brug for lidt hjælp, til at bekræfte vores problemstilling; Rod på kontoret. Vores største interesse indenfor emnet, er at fjerne lednings rod på og under bordet, samt rod i papirer, skriveredskaber osv.
Hvordan oplever I rod på kontoret? Hvor stort et problem er det hos jer og hvad gør I for at undgå det? Hvor stor er jeres interesse for at løse dette problem? Vil I være interesseret i at investere i et produkt, der kan undgå rod på kontoret.
Vi håber at I vil svare på vores spørgsmål, da det vil være en stor hjælp til vores projekt. Tusinde tak.
Med venlig hilsen
Michelle, Jannick og Jonas Aalborg Tekniske Gymnasium
Jeg har lidt svært ved at fornemme hvilken slags produkt det er, der kan skabe mindre rod på bordet.
Men jeg ser det for en lidt anden vinkel - nemlig at hvis et firma f.eks. har forskellige kontorer med rod på bordet, vil det måske kunne gå ud over medarbejdernes effektivitet. Hvis bordene f.eks. var overskuelige, vil nogle arbejde mere effektivt.
Jeg kan f.eks. ikke arbejde effektivt hvis jeg har rod på mit eget skrivebord.
Ja, mit fysiske skrivebord sander jævnligt til. Især når jeg har travlt. Men jeg har nu normalt en god fornemmelse af, hvor tingene befinder sig. Og når der er en stille dag ind imellem, så bliver bunkerne da vendt og arkiveret.
Men hvis du kunne fortælle mig, hvor jeg har lagt min usb-pind (ikke på skrivebordet), så har vi en deal
Hvis et rodet skrivebord tyder på et rodehoved, hvad tyder et tom skrivebord så på?
Der er masser af rod på mit skrivebord.
Jeg nævner i flæng, hvad jeg kan se herfar:
Papir - der er meget, men jeg ved hvad der ligger hvor.
tre par headphones
adskilling usbkabler med forskellige ting i den anden ende
et brilleetui
et ægur
emablage fra 10 kuglepenne
tom slikbøttet
et par skruer og en skrutrækker
en stak ubrugte dvd'er
et manuskript, som jeg skal videre med, når der en gang bliver tid.
nogle forskellige to-do-lister
en hobbykniv
hov... er det der mon lidt af bordpladen? Det tror jeg sørme.
Jeg gør ikke noget videre for at undgå det. I princippet rydder jeg bordet en gang om måneden - men kun hvis jeg har tid. Jeg er ikke interesseret i at løse det. Jeg trives bedre med tingene liggende synligt end gemt væk. Nej - jeg ville ikke investere i et produkt, der løser mig ikke-problem.
Men hvis I kan lave noget, så andre ikke behøver kigge på mit rod, når de går forbi, så ville det være fint.
Hvordan oplever I rod på kontoret? Hvor stort et problem er det hos jer og hvad gør I for at undgå det? Hvor stor er jeres interesse for at løse dette problem? Vil I være interesseret i at investere i et produkt, der kan undgå rod på kontoret
Jeg tror jeg er en smule autistisk hvad angår rod på min kontor/skrivebord. Hver ting har sin plads.. og har det ikke det, sover jeg dårligt og for underlige trækninger i hoved :)
Mit skrivebord er altid clean og ligger der noget på bordet, er det fordi jeg arbejder med det nu.
Det samme gør sig gældende på min computer. Min indbakke er ALTID tom... er der indhold for jeg trækninger i hoved :). Hvis der går 3 uger før jeg kan svare, skriver jeg det tilbage og ligger det ind i min kalender samt vedhæfter mailen. Derefter sletter jeg den.
Jeg har heller ingen foldere eller filer liggende på min desktop skrivebord, KUN hvis jeg arbejder med det i dag eller i morgen.
Om jeg er mere effektiv eller andre? Det tror jeg ikke, det tager sgu tid at skulle slukke og tænde lyset 10 gangen inden man kan gå ind i et værelse :)