Hejsa, Jeg står overfor at skulle starte en virksomhed, men jeg har simpelthen brug for lidt vejledning fra jer flinke amino'er. Det jeg starter, bliver en enkeltmandsvirksomhed. De første 3-4 måneder vil min indkomst i virksomheden være meget lille, og det er bl.a her jeg har brug for jeres hjælp. Indkomst: 5.000 eksl. moms Er vi enige om at overstående skal regnes således: Det ser måske lidt rodet ud, men jeg er i gang med at udregne min kommende økonomi, og jeg vil gerne vide om overstående er korrekt udregnet, og om der er flere ting der skal tages hensyn til. MVH. Carl |
Hænger ikke helt med - men du skal føre regnskab - og dit virksomhedsresultat isoleret set - indtægter minus udgifter - her jo 2.800 kr (og korrekt excl moms) er det du skal skatte af
Hvis det er mindre end dit fradrag, så får du kun bruttoskat/am bidrag at betale ud af de 2.800 * 8% = 224 kr
Når det en gang overstiger dit fradrag - så betaler du både am bidrag og skat MEN du kan meget let bare logge på forskedskemaet og prøve at indsætte f.eks 2.800 kr - i rubrik 221 (du skal folde felter ud for at komme til felt 221) eller til nød, hvis du bare vil se retultatet - indsæt det i felt 20 (også folde ud) og så tryk VIS KONSEKEVNSER så får du helt konkret at se, hvordan de 2.800 kr ændrer din skat
vh