Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udregnes lønnen som selvstændig - gør jeg det rigtigt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg står overfor at skulle starte en virksomhed, men jeg har simpelthen brug for lidt vejledning fra jer flinke amino'er. Det jeg starter, bliver en enkeltmandsvirksomhed.

De første 3-4 måneder vil min indkomst i virksomheden være meget lille, og det er bl.a her jeg har brug for jeres hjælp.

Indkomst: 5.000 eksl. moms
Udgifter: 2.200 (leje af skrivebordsplads + domæne/webhotel til hjemmeside)
Personfradrag: 4.000
AM bidrag: 8%
Skat: 37%

Er vi enige om at overstående skal regnes således:
5.000 -2.200 = 2.800,-
2.800 -4000 = 0,- (-1.200)
0 -8% = 0,-
0 -37% = 0,-
0 +4.000 = 2.800 (4.000)

Det ser måske lidt rodet ud, men jeg er i gang med at udregne min kommende økonomi, og jeg vil gerne vide om overstående er korrekt udregnet, og om der er flere ting der skal tages hensyn til.

MVH. Carl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hænger ikke helt med - men du skal føre regnskab - og dit virksomhedsresultat isoleret set - indtægter minus udgifter - her jo 2.800 kr (og korrekt excl moms) er det du skal skatte af

Hvis det er mindre end dit fradrag, så får du kun bruttoskat/am bidrag at betale ud af de 2.800 * 8% = 224 kr

Når det en gang overstiger dit fradrag - så betaler du både am bidrag og skat MEN du kan meget let bare logge på forskedskemaet og prøve at indsætte f.eks 2.800 kr - i rubrik 221 (du skal folde felter ud for at komme til felt 221) eller til nød, hvis du bare vil se retultatet - indsæt det i felt 20 (også folde ud) og så tryk VIS KONSEKEVNSER så får du helt konkret at se, hvordan de 2.800 kr ændrer din skat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)