Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg ansat en medarbejder? Eller burde jeg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg driver en større hjemmeside og har netop lavet en aftale med en gut som løbende skal stå for teknisk vedligehold og udvikling. Aflønning sker pr. opgave, og han har løbende andre kunder også. Han har ikke anden tilknytning til min virksomhed, end at han løser de tekniske opgaver som vi bliver enige om.

Nu kommer jeg dog i tvivl om han faktisk burde ansættes? For han er jo tilknyttet den løbende drift og indgår sådan set på lige fod med de andre folk jeg har i huset. Men han bliver kun aflønnet pr. opgave, og ikke månedsvis.

Hvor skiller man, rent juridisk, imellem om en leverandør er ansat eller leverer opgaveløsning on the go?

Venligst,
Kenneth

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54

arbejder han for flere andre, og bruger sit eget udstyr, vil jeg mene du kan vælge honorar hvis han er CPR person = indberet til AM bidragspligtig B indkomst og udbetal alt til ham

Har han virksomhed - kan han fakturere med moms

Hvis han ikke har spor risiko og ikke anvender eget udstyr, ja så kan du risikere at han ses som ansat og skulle ha a-skat - selve det, at det ikke er fuld tid forhindrer det jo ikke, og heller ikke at det er sporadisk, men om han har risiko, bruger eget udstyr, udfører arbejde for andre og en delt andet

Du kan læse denne: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530 

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 12:04

Tak for svar, det var præcis hvad jeg ledte efter!

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)