Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagpenge under opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 17
Fra  YourStyle Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender en der har en fætter der kender en..... (you know the thrill)

Sagen er den at vi ved at starte vores firma op, og min kones nuværende job (vikariat) ophører pr 1 december, og derefter går hun på dagpenge. 

Nu er hun en meget ærlig sjæl, så hun vil/tør ikke arbejde på vores forretning mens hun er på dagpenge...

Jeg synes dog at det vil være pisse synd for biksen, hvis hun ikke bruger tiden på den. 

What dælen do we do?

Henrik 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04

Er jo til dels et moral spørgsmål. Du lyder lidt som om du mener, så har du en arbejdskraft betalt af dagpenge - og hvis det er sådan er svaret vel klart - NIX

Rent lovmæssigt er den klar nok, hun må ikke og opdages hun kan hun anklages for dagpenge snyd, få tilbagebetalingspligt og bøde - Hun kan tale med dagpenge kontoret om hvad hun må, hvis det er det du leder efter - åbent og ærligt

Rent praktisk - ja så er ting nogen gange lidt vanskelige, men ender ofte ud i - Moral eller ikke - og det kan være lidt som gravid eller ikke - man er sjældent noget midt i mellem. 

Dine konkurrenter vil nok kunne være lidt bitre, hvis du kan udkonkurrere dem ved gratis medhjælp fra dagpenge kontoret - det kunne også pege lidt i retning af svar

Kun I selv kan bestemme jer    vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:06

Tal med din akasse. der er nogle regler hvor man skal skrive alle de timer hvor man arbejder eller tænker virksomhed. disse bliver trukket fra som man har andet arbejde. jeg kan ikke huske tiden man kan gøre dette men mener det er 12 mdr.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)