Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man spørge hvorfor man sælger?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Der har været en lille smule debat omkring hvorvidt det er relevant, at spørge en sælger, hvorfor personen sælger det og hvorfor personen ikke bare selv fortsætter med at drive "konceptet"/sitet, der skal sælges.

Hvad mener du om det?

Christopher

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med tanke på, at der ellers kan sælge alt fra Rolex til 240 kr - til mystiske sager, som mange nye - initiativrige og måske nye iværksættere, vil kaste sig over, i tro på, at herinde får man iværksætter tilbud der slet ikke kan fejle, så JA

Det er superrelevant - der er masser af tomme tilbud og ingen reklamebegrænsning af betydning  for at sælge her via Amino plus - helt som der givet er GODE tilbud. Det er super fint men:

Man må som sælger der vælger at bruge et offentligt forum også vente masser af kritiske spørgsmål fra folk der mener at vide bedre - eller er sure, dumme eller glade eller misundelige eller har noget lignende til bedre pris. Det er prisen for at sælge gratis via et offentligt forum og det er:

1

En god beskyttelse af de mange nye brugere herinde der måske ikke kender den forretningtype der lige fænger en lørdag aften

2

En god lejlighed for den ærlige sælger, at forklare sit produkt og sin pris bedre.

Vil man ikke ha kommentarer, findes der masser af reklamemuligheder inden for almindelig reklame - herinde og andre steder.

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30

Syntes egentlig slet ikke der er noget grund til at have denne debat. Uanset om der er ok eller ej. Dumt eller smart, så kan det hele koges ned til en enkelt ting. Køber kan spørge lige så tosset han vil om alt mellem himmel og jord. Det er ham der skal af med penge, og hvis der er noget han vil vide, så skal han da klart have lov til at spørge.

På samme måde har sælger selvfølgelig ret til ikke at svare, men så vil handelen nok også gå derefter.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 23:31

Helt enig :) Godt indspark.

Det som jeg mener, er bare når folk sælger er website, så kan de se hvad de får og kan få det dokumenteret. Når kommentarer som "Hvorfor driver du det ikke bare videre" eller "Hvorfor sælger du siden?" er ret irrelevante, ved ikke om du er enig, når man snakker dette segment?

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34

Christopher Roelann:

Helt enig :) Godt indspark.

Det som jeg mener, er bare når folk sælger er website, så kan de se hvad de får og kan få det dokumenteret. Når kommentarer som "Hvorfor driver du det ikke bare videre" eller "Hvorfor sælger du siden?" er ret irrelevante, ved ikke om du er enig, når man snakker dette segment?

I min verden er det ligegyldigt om det er irrelevant eller ej. Hvis køber ønsker svar på det, så er det relevant for salget. I hvertfald hvis du ønsker at sælge til ham der spørger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48

Christopher Roelann:
når folk sælger er website, så kan de se hvad de får og kan få det dokumenteret. Når kommentarer som "Hvorfor driver du det ikke bare videre" eller "Hvorfor sælger du siden?" er ret irrelevante

Det er jo ikke kun køber du spørger til, men om folk generelt må stille tvivl ved et handel. Det er da relevant at nogen - med måske lidt forstand på en speciel handel -  spørger, hvorfor sælger du 300.000 kr for 110.000 kr så andre, måske mindre rutinerede kan tænke en gang mere. 

Det er et offentligt forum, og hvis en tilbyder et Rolex til 240 kr, så må alle da ha lov at reagere med: Enten er det svindel, eller også sælger du da tossebilligt? 

Det er et offentligt forum, ikke en alm. reklame/salgssite - og i offentlige fora, må man tolerere alle urbane og pænt formulerede spørgsmål til alt man skriver - ellers bliver vi affaldsplads for alle der vil sælge de mest mystiske ting gratis, uden at blive stillet modspørgsmål. Har sælger sit på det tørre - så kan han svare - og har glæde af debatten - ellers - bare surt show

vh 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:39

Jeg er ikke helt sikker, men synes ofte jeg har set moderatorerne gribe ind overfor kommentarerne i salgstråde med at "dette er en salgstråd" lad venligst være med at kommentere...

Som sagt ikke sikker :)

Personligt synes jeg der er for mange irrelevante spørgsmål - som om spørgeren blot vil markere at han "lever", eller chikanere tråden.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis jeg er inde i en forhandlingssituation om at købe ét eller andet koncept, så vil jeg vide, hvorfor det er til salg.
Men jeg vil være mest interesseret i at stille spørgsmålet på et tidspunkt, hvor jeg kan se eller føle sælgers reaktion.

Hvis sælger ikke har et ordentligt og personligt velovervejet svar, kan der være ugler i mosen, som jeg så vil forsgøe at drive frem i den videre snak.

Sælgers motivation for at sælge er en væsentlig parameter i beslutningsprocessen.

Om den skal frem i en tråd på Amino, ved jeg ikke. Det må sælger ved selv om.
Men jeg er helt enig i, at ethvert spørgsmål, som køber stiller for at "undersøge varen" pr. definition er et relevant spørgsmål. Og at det er op til sælger, om han vil svare.

Venlig hilsen

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04

Jesper Laugesen:
Personligt synes jeg der er for mange irrelevante spørgsmål - som om spørgeren blot vil markere at han "lever", eller chikanere tråden.
Det kan sagtens være tilfældet - lige umidddelbart i tråden om 1.100.000 facebooks likes til salg (eller noget i den stil) synes jeg ikke de var særligt irrelevante - de gik på hvor ægte eller "tilkøbte" de utroligt mange "likes" var - og på hvorfor vil du sælger noget der tjener ca 300.000 kr om året - uden særligt arbejde - for 110.000 kr - og det fandt jeg selv relevant at de forskellige spurgte om når jeg læste det. Der var også referencer til andre site salg fra samme sælger osv.

Man skal da bestemt ikke chikanere, men relevante spørgsmål til belysning af specielle handler er for mig et gode for alle, og moderatorene må være dem der så griber ind, hvis det ligner noget der bare minder om chikane

vh

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)