Hej med jer. Jeg har lige oprettet mig her på siden, og har et spørgsmål jeg håber at få hjælp til. Jeg har et mindre havefirma, hvor der desværre ikke er det vilde og lave. Jeg er så blevet tilbudt noget fast arbejde hos en entreprenør (Har arbejdet som entreprenør i 6 år, så jeg kender faget). Både arbejdsgiver og mig selv er begge indstillet på at jeg skriver en regning til arbejdsgiver hver måned i stedet for at han ansætter mig. Spørgsmålet er bare hvor meget jeg kan fakturere ham for pr time. Han vil enten ansætte mig til 150kr i timen eller også skriver jeg en regning til ham, så han ikke behøver og betale feriepenge og pension og hvad der ellers er. Jeg vil jo helst gerne skrive en regning så jeg i sidste ende ender med at have det samme (Gerne mere selvfølgelig) udbetalt som hvis han ansatte mig. Er der en "formel" hvor man kan "skære igennem" om man så må sige, hvor man kan se hvilke timelønninger der går i status quo? Det er det samme arbejde jeg skal lave om jeg skriver regning eller bliver ansat, og jeg får også en bil af arbejdsgiver. Håber i forstår mig og kan hjælpe mig med dette. Mvh Og tak for et godt og brugbart forum, hvor jeg tidligere har søgt svar på mange spørgsmål og fundet dem :-) |
Slet ingen der kan hjælpe?