Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kone har oprettet et aps, hvor jeg står som direktør. Vi vil høre om der er nogen der ved, om man kun kan trække de aktiver fra i regnskabet, som står i selskabets navn? F.eks. står den bil der skal bruges i selskabet i min kones navn, ligeledes med internet, tlf. m.m. Vi er i tvivl om det kan trækkes fra i selskabet, eller det kun er ting der er købt i selskabets navn?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46670
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kun de ting der står i selskabets navn = er indkøbt af selskabet. Sælger din kone noget ind til selskabet, skal det ske til korrekt værdi som brugt ved salg til ren 3.part - og naturligvis uden moms. Du skal ikke kalde det aktiver - dem må man jo ikke trække fra lige meget hvad - men omkostninger

(med mindre det er afskrivninger på aktiver du mener - ex køber en maskine og afskriver op til 12.300 straks og ellers skattemæssigt 25% p.a.- men det er jo ikke tilfældet her)

Hvis I skal ha momsfradrag for tingene, skal de både stå i selskabets navn og der skal være moms på regningen som skal være udstedt til ApS navnet/CVR nummeret og sælgers navn og CVR bør fremgå.

Du kan bede om at få regningen på internettet fremover til jeres ApS navn og CVR nummer - så er der fradrag for den. Bilen må enten sælges over (betaler sig nok ikke - beskatning af fri bil) eller der må laves nøje kørebog over omkostninger som er firmaets - fra og til adresse - km stand - formål - kundenavn - dato - km per tur  - som udgangspunkt må din kones ApS vel betale din kone de skattefrie 3,80 per km hun bruger privatbilen i firmaets tjeneste.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)