Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er en fyr på 31 der længe har gået med tanken om at starte mit eget firma..

Jeg kan bare ikke rigtigt finde det jeg vil starte med. Det skal gerne være en webshop, er der nogen der har nogen gode ider eller måske har noget de vil sælge.. Har ikke flere milioner til at købe for så det må gerne være i den billigere ende hvis i har noget i vil sælge...

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders M Nielsen:

Hej Amino

Jeg er en fyr på 31 der længe har gået med tanken om at starte mit eget firma..

Jeg kan bare ikke rigtigt finde det jeg vil starte med. Det skal gerne være en webshop, er der nogen der har nogen gode ider eller måske har noget de vil sælge.. Har ikke flere milioner til at købe for så det må gerne være i den billigere ende hvis i har noget i vil sælge...

Det er ikke en specielt god indgangsvinkel at have det mindset. Du siger du har gået med tanken om at starte dit eget firma, det er for så vidt godt nok, men hvis du har gået med tanken i længere tid har du vel også en ide der kan give dig lidt blod på tanden?

Bare at starte en webshop, uden at have nogen idé om niche, produkter, salgsmetoder, markedsføring er i mine øjne dømt til at fejle. Du bør i stedet angribe problemet fra den anden vej. 

Dette er den typiske iværksætterindstilling, hvor du enten forsøger;

At løse et problem

At dække et behov

At sælge noget billigere eller nemmere

Sagt med andre ord, find et marked først og find ud af hvordan du allerbedst kan hjælpe det marked. Med dette mindset er du langt mere involveret og du føler faktisk at du gør en forskel (hvilket øger motivationen) i stedet for bare at smække en tilfældig webshop op, med lidt tilfældige varer du tilfældigvis lige fandt og HÅBER på at der er nogen der skal bruge det.

Jeg har lavet en video der uddyber det lidt, hvis du vil se den send mig en PM så sender jeg linket.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)