Jeg har meget længe siddet og rodet med den ide at jeg vil til at lave computerspil/digital underholdning med verdensmarkedet for øje. Da jeg sidder og er ved at skrive min forretningsplan har jeg brug for noget feedback, fra erfarne folk i denne branche. Jeg har den overbevisning om at opgaven ikke kan løftes af en person, men en gruppe. Og det er derfor vigtigt at den gruppe der bliver sat sammen også fungere første gang. Mit problem til at starte med er jeg skal have folk/mentore der har erfaring med at skabe en virksomhed med det netværk den vil have brug for.. Men for at komme til det konkrete vil jeg beskrive hvordan jeg har overvejet at starte det op, kom evt med input til hvad man har af alternativer.. Det første jeg regner med at få skabt et advisory board(ikke bestyrelse) som skal hjælpe med at få opbygget netværket og organisationen der kan klare opgaven. Jeg regner med at søge om at få fat i en pulje omkring i mil til at få skabt en demo, og få sat nogle folk igang med projektet, hvor vi herefter skal have fat i en ny pulje som kan være med til færddiggøre det første produkt. Jeg er klar på at få skabt de overordnede linier for hvert projekt og få dem beskrevet så de sidste 5% af udviklingen i projektet ikke tager længere tid end de første 95% Herefter vil jeg få brug for en reel bestyrelse som kommer til at bestå af investore, folk med erfaring og det rette netværk. Udviklingen kommer til at foregå på PC og xbox/playstation, ingen mobil telefoner, gameboys og ligende. Det kan altid komme senere.. Herudover vil jeg gerne have skabt noget online gameming platform, og få skabt noget abonnoments ligende tilstand ala det blizzard har til WOW. Jeg har lige pt kontakt til flere fonde, Center for virksomheds udvikling i området. Men ude på heden er manglen på kvalificeret mentore som kan arbejde med vidensvirksomheder MEGET STOR Hvilke personer kan i forestiller jer som har lavet arbejde i advisory board uden at de vil være interreseret i bestyrelsesarbejde senere. Er klar på alt feedback, bring it on. |
Start af software virksomhed med kraftig vækst for øje
- 1
|
Umiddelbart lyder det som et større projekt... hvor der i forvejen er mange aktøre på markedet. Dermed ikke sagt, at der ikke skulle være plads til dig! :-) Men fortæl da lidt nærmere... |
Hej Brian, |
Hej Brian Jeg har ikke tiden til at hjælpe dig, men hvis du vil have noget hjælp af andre, skal du lukke mere op for posen. |
Hej Brian, Jeg har erfaring fra branchen, da jeg før har arbejdet med spiludvikling. Jeg synes det lyder meget ambitiøst når du ikke har en masse kontakter i forvejen. Specielt PC spil er plaget af at det er 2% eller sådan noget af spillene der tjener de store penge, og resten skal være glade hvis de får omkostningerne hentet ind. Det er altså ikke nogen nem brance at bryde igennem i. Spilbranchen er også plaget af at specs og flot grafik i høj grad forventes at være "cutting edge", og det betyder du ikke bare kan hyre hr hvem-som-helst til dit team af udviklere, og som du selv er inde på skal du så oven i købet også sammensætte et team der fungerer godt sammen.
Hvis jeg var dig ville jeg nok gå omvendt frem, starte med mobiler eller andre små "konsoller", og så senere når du var sikker på at du havde det rigtige team forsøge at gå efter guldet.
Du kunne også prøve at få job i branchen først, for at få nogle kontakter - jeg har set at deadline games hyrer i øjeblikket.
Mvh Alex |
Reelt set vil der nok være 3 -4 spil i denne gruppe, men som det ser ud nu er projektet på standby indtil jeg har styr på kontakterne som ligger ude i salgsledet. Dog har jeg været så heldig for lidt under en uge siden at komme i kontakt med et par investeringsfonde som ikke var afvisende og herudover er det hold der er igang med at hjælpe mig med virksomhedsstrukturen godt igang. Spillende kan skabes for langt under 50 mio, og det er bevist:) Jeg er selv autodiadakt it person med speciale i udvikling og sikkerhed, men brænder idag mere for virksomhedsudvikling end at sidde og nørde i de små sorte kælder lokaler. |