Hej kære Amino'er. Jeg er igang med at bygge et nyt website fra bunden, som i princippet skal fungere som et artikel-system. Jeg overvejer at lave det i php-systemet Yii, som skriver meget af koden for en, og virker utrolig fleksibelt. Dog er jeg stødt på et par problemer, som jeg simpelthen ikke kan løse: Jeg skal have specielle URL's, som passer til de nuværende på den nuværende side. Jeg er altså ude efter www.domæne.dk/her-kommer-en-artikel . Og derfor ikke noget ala www.domæne.dk/index.php?blabla . Hvordan pokker opnår man dette i Yii (eller i det hele taget)? Derudover er den nuværende side tilknyttet en anden side via et RSS-feed, og det skulle gerne fortsætte med den nye side. Men jeg har stødt hovedet lidt mod muren, når det kommer til at lave sådan et RSS-feed selv. Nogle der kunne assistere her? Skulle der sidde nogle derude som kunne hjælpe, ville det være enormt fantastisk. På forhånd tak. Mvh. Mikael. |
Hej Mikael
på http://www.yiiframework.com/doc/guide/1.1/en/basics.controller ser det ikke ud til at det er muligt at lave "custom routes" så du er begrænset her ser det ud til. Jeg brugte Zend på et tidspunkt og jeg mener at det er muligt at lave custom routes i Zend.