Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af alkohol

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Først og fremmest: Jeg er 100% blank på dette område!

Jeg har været ved at regne lidt på hvor mange penge, jeg egentligt bruger på alkohol om året - øl, sodavand, vodka, whiskey, etc.
Jeg er kommet frem til, at det er ALT for meget. Lad os antage at det er 5000 kr. om året, bare for syns skyld.

For 5000 kr. ville jeg kunne importere det dobbelte og dermed have alkohol nok til 2 år - ELLER, jeg kunne "nøjes" med at bruge 2500.

Hvad er reglerne omkring import af alkohol?
^^ Ganske simpelt.

På forhånd mange tak!
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:59

Dato: 1/6/2006 12:05:29 AM Forfatter:mhau@pc.dk Først og fremmest: Jeg er 100% blank på dette område! Jeg har været ved at regne lidt på hvor mange penge, jeg egentligt bruger på alkohol om året - øl, sodavand, vodka, whiskey, etc. Jeg er kommet frem til, at det er ALT for meget. Lad os antage at det er 5000 kr. om året, bare for syns skyld. For 5000 kr. ville jeg kunne importere det dobbelte og dermed have alkohol nok til 2 år - ELLER, jeg kunne ''nøjes'' med at bruge 2500. Hvad er reglerne omkring import af alkohol? ^^ Ganske simpelt. På forhånd mange tak!

Jeg syntes det er godt beskrevet her, jeg går ud fra det er til dig selv

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 01:00
Dato: 1/6/2006 12:59:10 AM Forfatter: Henrik Nielsen

!

Jeg syntes det er godt beskrevet her, jeg går ud fra det er til dig selv

[/QUOTE]

Glemte linket

http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,566668&_dad=portal&_schema=PORTAL
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 10:12
Eller sætter forbruget lidt ned

Jeg ville enlig lige hører hvis nogle ved det, hvor man køber sin øl, hvis man driver en restaurant. Jeg har set mange steder der reklamere de med import øl, feks engelske, belgiske osv. Er det noget man køber gennem et firma i danmark eller bliver det købt direkte i udlandet ?
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:44

Avancen på spiritus er alt for lav til at den betale sig at importere selv. Plus hvis det er spiritus du skal have (38%), så skal der deponeres penge der modsvarer afgiften ved de importerede varer.

To muligheder:

1. Meld dig ind i Dagrofa eller lign indkøbskæder for folk med CVR-nummer (husk der må ikke købes til privat forbrug )
2. Tag en tur til tyskland og køb stort ind.

Mvh. Henrik
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:48
Jeg ville enlig lige hører hvis nogle ved det, hvor man køber sin øl, hvis man driver en restaurant. Jeg har set mange steder der reklamere de med import øl, feks engelske, belgiske osv.  Er det noget man køber gennem et firma i danmark eller bliver det købt direkte i udlandet ?

Du bestiller ved en importør i dk.
Der er ingen som har lyst til selv at kontakte 25 forskellige leverandører, blive godkendt som importvirksomhed, blive medlem/godkendt af dansk retur system, mærke alle flasker med pant-klistermærker manuelt + at returnere emballagen til 25 forskellige steder efterfølgende... Velkommen til Aukens pant-helvede

Der er mange importører i dk, f.eks. http://www.premium-beer-import.dk/ som jeg selv har brugt da jeg engang drev bar/disco.

Mvh. Henrik 
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:42

Du vil aldrig komme til at spare penge ved køb til eget forbrug TVÆRTIMOD.

Medmindre du vil slå dig ned som storsmugler

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 22:42
Henrik Tak for svaret, linket virker ikke medmindre man sletter det første :)

Hvad er det du har drevet indenfor området før ? har nemlig selv en meget god ide, som jeg godt kunne tænke mig at lufte for en med erfaring indenfor feltet :)
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)