@Kristoffer Broholm - Jo tak :) Ser også tit blogs som man kan se er lavet kun for at prøve at tjene penge på affiliates. Og det er altid dem som er aktive i opstarten, og til sidst stopper helt med at blive opdateret.
@mark661 - En konvertering kan efter min mening beskrives på mange forskellige måneder. Men overordnet er det det som du gerne vil have dine besøgende skal gøre når de besøger din webshop. Så at sige, et mål for din hjemmeside. For en webshop er en konvertering et salg, men for andre kan det være en tilmelding til et nyhedsbrev, webinar eller lignende.
For dig, hvis du laver en blog med affiliate annoncer vil du tjene penge når du laver et lead. Hvis du fx har en annonce for thansen på et bilstereo vil du have lavet et lead når en besøgende fra din side, har klikket på en annonce, og købt dette bilstereo. Et lead ville jeg her også kalde en konvertering. Men jeg bruger nok ordet i en lidt for bred forstand.
Jeg tror det vil være vigtigt for dig, at droppe tanken om affiliate, i hvert fald her i starten. Det du skal gøre, er at lave en blog som du virkelig brænder for at lave, med indlæg du brænder for at skrive. Når du så får besøgende kan du altid sætte annoncer ind på siden fra relevante firmaer, og håbe på et salg i ny og næ.
Idéen skal komme i første række, og senere kan du overveje affiliates. Om du vil have webhotel og domæne er dit valg. Hvis jeg var dig, ville jeg nok (som helt ny på området) starte med en gratis blog. Her kan du bruge Wordpress eller Blogspot. Så vil din side komme til at hedde;
din-blog.wordpress.com eller din-blog.blogspot.com.
Hvis det at blogge rent faktisk fanger dig, og du bliver grebet af det. Så kan du altid købe et webhotel og et domæne derefter. Synes bare det ville være synd hvis du fik brugt nogle penge (selvom det kan være ret så billigt), og så mistede interessen.
Med en gratis blog fra Wordpress bliver den opsat for dig, dog med en del begrænsninger. Men det er virkelig nemt og ligetil, og en god måde at lære systemet at kende.
Beklager at det blev en roman ;)