Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husleje pris, hvordan udregnes det??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg/vi, min kone og jeg, vil leje, vores hus, da vi selv ønsker at flytte og priserne på hussalget ikke er der hvor vi ønsker at sælge huset, eller for den sags skyld er muligt at finde køber. Derfor vil vi gerne leje vores hus ud, da der er mulighed for det.

Jeg har før haft en revisor inde over min privat økonomi for at hjælpe med div og tænker da også at han skal ind over med hensyn udlejning af huset, da han selv ejer og lejer den del huse/lejligheder ud.

Men, kan jeg selv på en måde regne ud hvad en realistisk husleje ville være for mit/vores hus. For at have noget at gå ud fra rent budget mæssigt, eller er der for mange ting der spiller ind i fohold til at en alm. mand som mig selv kan regne det ud??

På Forhånd tak.

Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42

Du skal som minimum tage markedslejen, ellers risikere du og lejer at blive beskattet af forskellen fra lejepris og op til markedslejen.

Markedslejen er den leje et tilsvarende hus/lejlighed koster i leje i samme by. Du skal kunne dokumentere markedslejen, hvis du sætter en lav husleje.

Hvis din revisor lejer ud, er han nok den bedste at spørge.

En standard lejekontrakt kan du købe i f.eks. en boghandel.

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:46

Okey, jeg vil selvfølgelig under alke omstændigheder bruge min revisor, han bor dig ikke her og har udlejnings ejendomme i en større by så prisen variere nok i forhold til her. Men vil det sige at jeg som udgangspunkt kan slå op i den lokale ugeavis og regne prisen pr kvadratmeter ved leje ud og så tage gennemsnittet der af og bruge som udgangspunkt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)