Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underlig import gennem mellemmand (SCS Express)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg tror virkelig jeg er endt i noget af en kattepine her og er ret i tvivl med hvordan jeg skal fortsætte denne sag.

Det drejer sig om en forsendelse fra et Kinesisk distributør kaldet HobbyKing hvor jeg havde to muligheder for hurtig shipping: EMS og SCS Express.

Da vi før havde brugt EMS og vidste at de blev sendt igennem Post Danmark når de ankom til Danmark hvorfor det vil tage en krig som altid, valgte vi at forsøge os med SCS Express - dette skulle vi nok aldrig have gjort.

Hurtigt gik det dog, for blot 1 dag efter ordren var sat som afsendt modtog vi følgende mail fra SCS Express:

"We are glad to inform you that your parcel order from Hobby King had arrived at our Europe hub
station. Your parcel had been cleared from EU region by bulk declaration under one consolidated
shipment in order to minimize the clearance costs. Now the Parcel is ready for dispatch to you and
waiting for your payment settle by Paypal as follows :
The total sum of amount of EUR 40.28 which is inclusive of any duty and VAT charge if applicable."

Da vi er både moms og importregistreret plejer vi aldrig at have problemer med importen og da slet ikke at skulle hoste op med penge da det kører helt automatisk (importmoms og købsmoms udligner hinanden).

Jeg kontakter derfor SCS Express og gør dem opmærksom på denne moms og importregistrering og meddeler at vi ikke skal betale VAT om nogle omstændigheder. De svarer hurtigt tilbage hvor de dog fastholder at dette er tilfældet.

De siger at det skyldes at forsendelsen er blevet indfortoldet i England hvor de nu har betalt de engelske myndigheder for denne VAT og indfortoldning.

Hvad kan jeg gøre ved dette? Er jeg, som jeg selv frygter, kommet i en værre kattepine?

Skal jeg betale VAT'en og kan jeg i så fald overhovedet få trukket denne fra igen?

Eller skal jeg stå fast på mit standpunkt om ikke at skulle betale VAT'en?

Jeg glæder mig til at høre fra jer hurtigst muligt :-)

Mange hilsner

Thomas

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 08:58

Thomas Jespersen:
VAT charge if applicable

Når jeg læser det du skriver så er det ikke sikkert at der er VAT inkluderet. Bed dem om en specifikation af de 40 EUR hvad præcis det er du betaler for.

Så kan du jo også kontrollere om de har et fee eller noget andet som gør at beløbet bliver som det bliver.

Alternativt kan du bare punge ud, beløbet er jo trods alt ikke så stort så din timeløn (og alle dem på Amino som læser det her) bliver meget beskeden i forhold til værdien af 40 EUR Time

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 18:20

Hej Thomas.

Jeg har selv handlet en del hos Hobbyking og kender lidt til deres forretningsgange...

Det de gør er at de tager alle de ordrer der er kommet ind i en given periode og så laver de en "bulk shipment" altså en "stor kasse" med varer til ALLE de ordrer i EU de har samlet op i den periode.

Varerne sendes fra Kina og til deres "partner" i UK - hvor varerne så sendes videre fra indenfor EU.

De charges de vil have der er hvad der svarer til din andel af den samlede toldregning af HELE den store kasse med ALLE varerne i.

Som udgangspunkt skal varer der kommer fra et land udenfor EU indfortoldes i destinationslandet og ikke i transitlandet...

Men hobbyking sender varerne til sig selv først (Fra CN til UK) og afkræver dig pengene inden de sender videre fra UK til DK.

Deres forretningsmetode er tvivlsom og de er pænt ligeglade med hvad du synes om det når du henvender dig til dem...

Jeg ville hæve købet og få sendt direkte fra Kina til DK med EMS - men det kan være at HobbyKing ikke er med på den heller, de er sgu altid til besvær...

Alternativet er at bide i det sure æble og betale de 40 EUR de vil have - husk at få en kvittering for så kan du trække det fra i dit regnskab som en erhvervelse indenfor EU.

Håber det løser sig for dig... Smile

Mvh,

Martin.

Thomas Jespersen:
"We are glad to inform you that your parcel order from Hobby King had arrived at our Europe hub
station. Your parcel had been cleared from EU region by bulk declaration under one consolidated
shipment in order to minimize the clearance costs. Now the Parcel is ready for dispatch to you and
waiting for your payment settle by Paypal as follows :
The total sum of amount of EUR 40.28 which is inclusive of any duty and VAT charge if applicable."

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:26

Brandt var hurtigst :)  

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Skrevet kl. 19:23

Hej Martin.

Ja det er netop sådan det også er gået op for mig nu at deres "SCS Express" shipping metode fungerer - desværre for sent.

Men hvis jeg bider i det sure æble og betaler, hvad er det så du siger at jeg kan trække fra rent regnskabsmæssigt? Jeg kan jo ikke få tilbagebetalt VAT'en, så hvad er det jeg kan fratrække?

På forhånd tak.

Hilsen Thomas

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 19:28

Halløj igen.

Du kan da trække det hele fra, da det er en udgift for dit firma...

Du tager det samlede beløb (samlede kostpris 40 EUR) smider 25% EU erhvervelsesmoms på og her har du så din udgift incl. moms i DK.

Det er surt at skulle betale VAT 2 gange, men det er nok det nemmeste...

Mener i øvrigt at man kan søge om at få tilbagebetalt VAT fra et andet EU land, men der er vist en bagatelgrænse som jeg ikke er sikker på om du overstiger...

Hvis du har tid til at vente på varerne, så ville jeg åbne en case på PayPal og angive at leveringsomkostningerne overstiger det du er blevet lovet, men den holder desværre nok ikke helt da Hobbyking kalder det "VAT".

Sorry, tror desværre du bliver nødt til at bide i det sure æble.... Sad

Martin.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Skrevet kl. 19:44

Aha, ja nu er jeg med.

Var skam også helt med på at jeg ville kunne trække det fra, altså betale det gennem virksomheden. Men det var mere det med VAT'en om jeg kunne få denne tilbagebetalt da jeg jo er momsregistreret.

Men er også fuldstændig enig i det med EU Erhvervelse, da den jo nu er indført til EU af dem i England og jeg derfor "køber" det af dem, virksomhed til virksomhed, dvs. uden VAT.

Tror jeg ender med at må bide i det sure æble.

Takker.

Thomas

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 09:47

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)