Hej Aminoer. Jeg tror virkelig jeg er endt i noget af en kattepine her og er ret i tvivl med hvordan jeg skal fortsætte denne sag. Det drejer sig om en forsendelse fra et Kinesisk distributør kaldet HobbyKing hvor jeg havde to muligheder for hurtig shipping: EMS og SCS Express. Da vi før havde brugt EMS og vidste at de blev sendt igennem Post Danmark når de ankom til Danmark hvorfor det vil tage en krig som altid, valgte vi at forsøge os med SCS Express - dette skulle vi nok aldrig have gjort. Hurtigt gik det dog, for blot 1 dag efter ordren var sat som afsendt modtog vi følgende mail fra SCS Express: "We are glad to inform you that your parcel order from Hobby King had arrived at our Europe hub Da vi er både moms og importregistreret plejer vi aldrig at have problemer med importen og da slet ikke at skulle hoste op med penge da det kører helt automatisk (importmoms og købsmoms udligner hinanden). Jeg kontakter derfor SCS Express og gør dem opmærksom på denne moms og importregistrering og meddeler at vi ikke skal betale VAT om nogle omstændigheder. De svarer hurtigt tilbage hvor de dog fastholder at dette er tilfældet. De siger at det skyldes at forsendelsen er blevet indfortoldet i England hvor de nu har betalt de engelske myndigheder for denne VAT og indfortoldning. Hvad kan jeg gøre ved dette? Er jeg, som jeg selv frygter, kommet i en værre kattepine? Skal jeg betale VAT'en og kan jeg i så fald overhovedet få trukket denne fra igen? Eller skal jeg stå fast på mit standpunkt om ikke at skulle betale VAT'en? Jeg glæder mig til at høre fra jer hurtigst muligt :-) Mange hilsner Thomas |
Thomas Jespersen:VAT charge if applicable
Når jeg læser det du skriver så er det ikke sikkert at der er VAT inkluderet. Bed dem om en specifikation af de 40 EUR hvad præcis det er du betaler for.
Så kan du jo også kontrollere om de har et fee eller noget andet som gør at beløbet bliver som det bliver.
Alternativt kan du bare punge ud, beløbet er jo trods alt ikke så stort så din timeløn (og alle dem på Amino som læser det her) bliver meget beskeden i forhold til værdien af 40 EUR