Min erfaring med Windows + SQL (Express) på en VPS er, at det ikke kan lade sig gøre at køre fornuftigt uden 3-4 GB RAM. Hvis du vælger en med 1 eller 2 ... så er det næsten selv at bede om problemerne.
Jeg havde valgt enten Azure eller en dedikeret maskine. En god stor server hos Hetzner.de koster jo kun 500-700 DKK pr. måned. Har egentlig også den mening, at en VPS ikke skalerer skide godt. Det kan jo som udgangspunkt ikke blive bedre end den ene computer som din VPS ligger på alligevel.
Grunden til jeg foretrækker custom i dette tilfælde, er fordi der er rigtig meget custom. Normalt tilpasser man moduler til et CMS, i det her tilfælde ville man tilpasse Umbraco til min løsning. Heraf faldt valget på en custom løsning :-)
Ok... der hvor jeg bruger Umbraco mest er til selve administrationen af sitet og så bygger jeg ellers bare razor filer istedet for alm. aspx filer. Så det er kun render-enginen jeg lægger pres på.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....