Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få refunderet de første 30 fraværsdage ved sygdom?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino´er

En af min medarbejder bliver syg (ikke arbejdsskade) og jeg har fået ved fra kommunen (sygedagpenge) at arbejdsgiver skal betaler det første 30 fraværsdage..

Problemer er at jeg skal betaler 2 lønne for somme opgaver til den syge medarbejde og til den ny medarbejde, og situationen er dårlig hvor man kan ikke betaler 2 lønne inkl a-skat ,atp ..osv .

Ved i om der er en mulighed for at for pengene tilbage for det 30 dage fra et sted fx. kommune eller et andet sted????

er forsikring dækker det?? jeg firma forsikring og arbejdsskadeforsikring.

M.V.H

Succes er ikke destinationen, men kan være begyndelsen på rejser.

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 14:03

Hej Ihab,

De første 30 dage skal du betale, som du selv skriver... :) Resten af tiden skal du lige høre dit forsikringsselskab om... Hvis du er dækket rigtigt ind, så bør de dække noget af den kedelige udgift...

Hvis du ikke er dækket godt nok ind, så hænger du desværre på den selv :$

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Skrevet kl. 14:09

tak for svar mehmet

men forsikring dække det hvis det er arbejdsskade?

hvis ja , dækker det det fra første dage?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må ikke så gerne først skrive, at det ikke er arbejdsskade, og så spørge om forsikring dækker hvis det er arbejdsskade, det vil lugte af snyd, og selv forsikringer kan læse amino
Du skal ringe til din forsikring og høre dem, de ved det, de kender policen

Hvis det nu alligevel var en arbejdsskade, så skulle den omgående anmeldes til arbejdsskadestyrelsen (arbejder med arbejdstilsynet). Jeg tror faktisk ikke det betyder, at din forsikring betaler lønnen de første 30 dage, men at den skadesramte, alt efter karakteren af skaden kan få erstatning, og du kan naturligvis være ansvarlig hvis du har forsømt noget i forhold til arbejdsmiljøet
Tal med din forsikring og vær klar, om det er en sygdom eller en arbejdsskade (til sidstnævnte skal lægen ind over og udfylde attest osv mener jeg)
Det er rigtigt uheldigt, men hvis ikke din forsikring kan byde ind med noget ud fra en ærlig snak, så hænger du på lønnen den første tid

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 16:56
Hey Cookie,

Er det dig, på profil-billedet? :)

Jeg sætter kæmpe pris på at vi har en som dog her på forummet...!

Jeg ville have givet dig 5 stjerner, men min super profil, som blev aktiveret igår, er blevet deaktiveret igen idag :)

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02

Herligt at høre fra dig - og tak skam - sikke noget med din profil, nå den må de vel kunne aktivere. Ja det er mig på billedet og tak for de pæne ord.

vh

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Skrevet kl. 17:05

Hej cookie
Det er ikke snyd men jeg har fået svar fra mehmet og har fået ved at jeg skal betale og det har jeg allerede gjort fra starten af måneden .. Men man spørg for at lære..
hvis du har god svar så er du velkommen ellers...

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 17:23
Hej Ihab,

Jeg har tidligere oplevet noget der ligner din problemstilling, og jeg svarede udfra mine erfaringer! :)

Men tro mig, vores allesammens Cookie ved betydeligt mere om det end jeg! :) lyt til hvad han skriver...

Vh. Mehmet

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:27

Jeg vil anbefale dig at tegne en forsikring hos statens-adm.

Man skal ikke være syg mange dage om året før det er en god ide at få refusion fra 2. sygedag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41

Ihab:
Det er ikke snyd
det skrev jeg heller ikke, blot at noget kunne opfattes som forskellige udmeldinger når du skriver En af min medarbejder bliver syg (ikke arbejdsskade) - og så hører om arbejdsskadeforsikring, og derefter skriver - men hvis arbejdsskade så dækker den? Jeg tror dig sagtens, at det bare var generelt spørgsmål nr 2

De generelle regler kan du se her: http://www.virk.dk/cms/render/live/da/sites/virk/home/vejledninger/ansaetselv/vaelg-din-situation/din-medarbejder-bliver-syg/du-skal/du-skal-betale-ln-eller-sygedagp.html  (jeg går ud fra din medarbejder har været hos dig mere end 8 uger 

ellers kan du tegne forsikring hos statens administration (dog aldrig for første dagen, og desværre nok ikke for ham der allerede er syg)

http://www.virk.dk/cms/render/live/da/sites/virk/home/vejledninger/ansaetselv/vaelg-din-situation/din-medarbejder-bliver-syg/du-kan/du-kan-tegne-en-sygedagpengefors.html

Jeg har ikke prøvet det selv de senere år men mener den dækker hvad der svarer til sygedagpenge - og dermed ikke nødvendigvis alt - og jeg TROR den koster ca 3000 kr per medarbejder per år, men det kan du få oplyst på link nr 2

endelig skal med, at hvis din medarbejder er kronisk syg - langvarigt og kommer igen og så bliver syg igen, så kan du tegne §56 aftale med kommunen, som så kan tage de første 30 dage faktisk - det kan du tale med kommunen om hvis det er langvarigt og kronisk

du kan bede om lægeattest hvis du mener det er godt - men jeg mener du skal betale den - og hvis det skal være en varighedserklæring hvor lægen skønner hvor langt tid din medarbejder må forventes at være borte - så kan det kræves efter 14 dage

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)