Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd og ideer modtages med kyshånd.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!

Aii, hvor er I dog fantastiske til at hjælpe hinanden med gode råd og ideer. Her læst en masse indlæg vedr markedsføring her i aften.

Også jeg er i fuld gang med at lave aftaler med grossister (flere er allerede i hus) da jeg også gerne vil åbne en netbutik.

Jeg er fysioterapeut og har en mangeårig interesse for sundhed og helse. Vil gerne sælge gode rene cremer uden parabener samt kosttilskud mm på nettet.

Vil gerne markedsføre mig med, at jeg sælger kendte helsevarer billigere end de koster i butikkerne.

Er det naivt at tro, at jeg vil kunne leve af det i løbet af et år eller to?

Jeg er helt bevidst om, at der er rigtig mange webshops også indenfor helsebrancen, men er der mon stadig plads til en mere?

Min mand vil hjælpe med det tekniske ifht selve webshoppen. Men det store spørgsmål for mig er som mange andre herinde markedsføring, markedsføring....

Gode råd ifht opstart modtages med taknemmelighed.

Jeg vil stadig arbejde som fysioterapeut (er selvstændig) men håber faktisk at kunne leve af, at sælge kosttilskud og gode rene cremer.....(???)

Mange hilsener og tak til alle, der skriver herinde. Det er inspirerende læsning!

Karina. 

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 23:09
Hej Karina - som jeg ser det, så er netsalg af kosttilskud osv. en side geschäft mange behandlere har. Om det giver salg, så du kan leve af det er for mig svært at vurdere. Personligt tror jeg på to ting:
1. Sælg kun de varer du selv kan stå inde for - lad være med at hoppe på vognen med varer der ikke har en dokumenteret virkning.

2. Istedet for at være én blandt mange, så bør du brande dig på dine holdninger
Så tror jeg på, at du kan tjene penge på din idé. Held og lykke

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 23:26
Hej,

Når du selv har viden indenfor området, så husk at give dine kunder en MASSE viden og læsestof om netop hvorfor de skal vælge dine produkter.

Et ex. er da Mascha, som er med på TheVoice og tidligere Paradise Hotel deltager, åbnede en sexshop, i det hun samtidig var et ''symbol'' på sex - gik den butik jo forrygende. Hun kom med råd og fortalte hvem hun var.

Det samme kunne du vel sagtens gøre, da du har en viden om de produkter du vil sælge.

Håber du forstår min mening :-))

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 23:30
Hejsa Karina

Er altid rart at arbejde med sin hobby:) så er man sikker på at være engageret.

Som Henrik siger, så er der mange som har det som en biindtægt, dog er der også dem som lever af det (de har så ofret meget i Markedsføring).

Hvis du vil leve af det i løbet af 1-2 år og droppe din klinik (eller hva man kalder sådan en) - så skal du ofre meget i SEO og SEM.

Dog tror jeg sagtens at det vil kunne køre godt som en afdeling af din "klinik" både offline og online. Altså så du stiller en reol op på klinikken/venteværelset og så kan du også have en netbutik - så sælger du to steder, og lever stadig af din klinik - så er du fri for at satse for meget, på at dit helsetilskud bliver et hit:) håber du kan bruge det

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 3. Apr 07
Skrevet kl. 09:42
Hej alle 3!

Tusind tak for jeres tanker/råd!

Jeg spøørger måske dumt, men SEO og SEM, hvad er det?

I har nok ret i, at det kunne være en god ide, at sælge nogle af varerne i forbindelse med mit arbejde som fysioterapeut.

Dog er der en ret streng markedsføringslovgivning, jeg skal holde mig indenfor (kosttilskud må ikke sælges ikke markedsføres til behandling eller forebyggelse af sygdomme eller sygdomssymptomer) selvom mange af de, kosttilskud, jeg gerne vil forhandle rent faktisk kan forebygge/ være med til at behandle sygdomme.

Derfor er det også lidt svært at skulle holde på sin viden omkring kosttilskud, men jeg vil klart holde mig indenfor lovens rammer.

Den største  hurtle er klart, at få min webshop markedsført, så kunder, der køber cremer, kosttilskud,  økologiske sæber o.lign. bliver bekendt med min hjemmeside (Billighelse.dk)

Mange hilsener Karina.

Tilmeldt 14. Jun 07
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 09:52
Aauuch - billighelse.dk? For mig signalerer det noget forkert. Jeg er allerede begyndt at danne mig en mening inden jeg overhovedet har besøgt din butik. Du kommer ikke til at skille dig ud fra mængden med det signal.
Tilmeldt 3. Apr 07
Skrevet kl. 10:29
Hej Henrik!

Jeg er da glad for din ærlighed, for det giver mulighed for refleksion, inden jeg bestemmer mig endeligt for et navn.

(har endnu ikke reserveret et domæne, men har undersøgt, hvilke, der er ledige/ikke ledige)

Det kan sagtens være, at Billighelse.dk bliver for "plat" men overvejer det, da man husker det og de fleste faktisk går efter prisen.

Jeg vil lægge stor vægt på, at kunne tilbyde rådgivning i min netbutik (igen indenfor markedsføringslovgivningen) så jeg tænker da også på noget i retning af Helseraad.dk, Helseograad, men har som sagt slet ikke lagt mig helt fast på noget endnu.

Jeg tager dine ord til mig og overvejer.....

Hilsener igen!

Karina.

Tilmeldt 14. Jun 07
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 12:39
Hej Karina - Det er nok også bare mig, der tænker sådan. Der er såvidt jeg husker mange, der sælger helseprodukter på nettet, så en af måderne at skille sig ud på, er kvalitet, viden og service. Da du er fysioterapeut, har du allerede, som jeg ser det, noget goodwill/troværdighed med dig. Hvis du vil konkurrere på prisen, så er du nødt til hele tiden at vide, hvad konkurrenterne tager og så justere dine priser der efter. Der skal ikke mange gange til, hvor kunder opdager at du ikke er billigst, før de finder andre græsgange - og så er troværdigheden væk. Men jeg glæder mig til at kunne købe Spenol creme billigere hos dig end hos Helsam  - bare en joke!
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 13:08
Hej Karina

Som Henrik siger så er billighelse.dk ikke det bedste navn at satse på. Man får nogle forkerte billeder på nethinden. Nogle billeder af discount og ikke kvalitetes produkter. Selvom du sælger dine produkter billigt så skal du sælge skindet dyrt, så at sige. Du kan du altid reklamere med at det er billigt når folk ER ankommet til din hjemmeside. Men din indpakning, så at sige, skal svare til dit indhold. Med det mener jeg at hvis du sælger en god parfume vil du jo også sælge den i en flaske som svarer til kvaliteten af parfumen. Du pakker den nærmest ind i en identitet. Det skal du også gøre med dit navn og webside. En identitet som udstråler det unikke ved dig og din webshop.

Samtidig, som Henrik også skriver, skiller du dig, lige nu, ikke ud fra mængden. Det er super vigtigt at du skiller dig ud, for hvis du ligger dig i midtersporet hvor de fleste andre også ligger (uden den store succes) så forsvinder du i mængden, og når du forsvinder i mængden er du ikke synlig. Ingen synlighed er næsten det samme som at du ikke eksisterer. Og hvorfor skulle kunderne forresten handle i din butik når de lige så godt kunne handle i en anden butik? At du er billig gør desværre ikke den store forskel. Folk forventer at produkter er billigere på nettet end ude i det rigtige liv. Og så længe du ikke er den billigste, så betyder det slet ikke noget.

Derfor må du ud og slå dig på at du er unik. Spørgsmålet er bare så, hvordan er du og din webbutik unik? Hvor skiller du dig ud fra mængden? Giv mig én god grund til at jeg skal vælge at handle hos dig frem for hos en af dine mange konkurrenter! Hvilken oplevelse får jeg ved at handle hos dig som jeg ikke får hos din konkurrenter?

Dette er nogle af de spørgsmål du kan stille dig selv. Håber du forstår mine pointer, og del endelig dine tanker med os igen 

PS. "SEM" står for Search engine marketing. Det vil sige betalte reklamer på nettet. "SEO" står for seach engine optimization. Det vil sige at man arbejder på at få ens side til at vise højere oppe i søgemaskinerne.

Mvh

Jean-Michel Clemmensen

www.ivaerksaetter-pr.dk

PR og markedsføring for iværksættere til rigtige iværksætter priser!

Tilmeldt 3. Apr 07
Skrevet kl. 13:40
Hej igen!

Tak for jeres kompetente råd!

jeg kan sagtens følge jer. Var måske lidt for inspireret af hjemmesider som f.x billigvvs, som jeg ved går helt forrygende.

Men dels har jeg tænkt, at det skal være billigere at handle hos mig end i butikkerne. Men jeg vil også tilbyde rådgivning (så langt, jeg må) da jeg allerede ved en hel del, om de ting, jeg vil forhandle.

Og det er måske der, jeg skal slå mit slag. Hvordan lyder Helseraad.dk eller Helseograad.dk på jer?

Er det mere i den retning, jeg skal over eller er det stadig for almindeligt?

Hilsener og taak herfra!   

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)