Når jeg Deler en video til Facebook fra min website; KitchenGo.dk vises der ikke et miniaturebillede på Facebook, kun selve teksten ses i linket og det er ikke særlig sexet… Delefunktionen på hjemmesiden fungerer fint og videoerne som linkes på facebook kan sagtens ses, men der skal bare være miniaturebilleder på links for, at fange opmærksomhed…!
Scriptet som vi bruger er fra AVS og fungerer egentlig ok selvom min kammerat og jeg har brugt ualmindelig lang tid på at få ting og sager justeret. Vi er ikke IT-nørder og bruger derfor mange timer på at finde løsninger. Denne sag virker dog vanskelig og derfor håber vi der findes en amino eller to, som kan hjælpe os. Siden er baseret på et ekstremt low budget og når vi kommer til lidt flere penge skal siden justeres udseendemæssigt, det kommer senere, nu gælder det miniaturebilleder
Siden skal være danmarks førende madmedie, den er gratis at benytte i alle henseender og henvender sig til brugere med en tv-kok i maven, undervisere med fokus på visuel læring samt alle dem som bare er interesseret i mad m.m.
Der findes et tag til facebook man kan sætte på siden med billedet. Så vil facebook tage det billede som DU bestemmer. Jeg har selv gjort det for en kunde hvor der blev lagt "like" på siden. Jeg har dog ikke testet om det virker når man angiver et link på facebook men det vil jeg afprøve når jeg kommer ind på kontoret srnere i dag.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Er dét facebook tag, noget der skal installeres på min hjemmeside eller mener du at det burde komme frem automatisk når jeg ”trykker” på facebookiconet på min hjmmeside og deler en video på facebook.
Når jeg deler en video til FB har jeg ikke mulighed for at vælge tags eller vælge miniature. Jeg har mulighed gennem mine administratorside at ændre på thumbs, men kun i forhold til hvordan videoerne præsenteres på min hjemmeside. På linket ses den lange række af kendte sociale medier brugere af siden kan vælge at dele til her i blandt Facebook, men man skal ikke vinge tags, thumbs eller hvad det nu hedder, af nogle steder.
Jeg er lige på vej ud af døren til et møde (en SEO rapport skal afleveres) så jeg vil uddybe mit svar når jeg kommer tilbage med mindre andre har gjort det.
Kim Wissing Petersen:
Er dét facebook tag, noget der skal installeres på min hjemmeside
Det er et lille tag man lægger i headeren på din side og i det angiver man hvilket billede facebook skal bruge. Det er noget tid siden jeg lavede det men når jeg kommer tilbage så vil jeg lige undersøge det igen så jeg ikke sidder og fylder dig med vås :)
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....