Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis levering webshop modetøj?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Smørum
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 33
Fra  FashionByEmma.dk Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer

Jeg håber i vil hjælpe mig med jeres erfaring og/eller mening om at tilbyde kunderne gratis fragt.
Jeg skal starte en webshop januar 2013 som sælger highfashion modetøj til kvinder (målgruppe 25-45 år) - det er tøj i den dyrer ende.
Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal tilbyde "gratis fragt" på alle køb (undtagen udsalg) eller om jeg skal tilbyde gratis fragt for køb over fx 500 kr. (Indtagen udsalg)
Mange af mine konkurrenter tilbyder gratis fragt, og nogle få tilbyder gratis fragt for køb over 500 kr.
De fleste varer jeg sælger koster over 500 kr, men jeg har også en del varer til under 500 kr.
Det som nager mig at at det er en stor omkostning udover de omkostninger der også er til emballage, kort med hilsen m.m. Men jeg er bange for at miste kunden hvis jeg ikke tilbyder gratis fragt.
Jeg kan ikke lægge "fragten" oven i varens pris, da de varer jeg skal sælge - skal sælges til en fast pris (samme pris som konkurrenten, pris er fastsat fra leverandøren).

Jeg ved at det ikke er godt, at ændre fra gratis fragt - til pludselig at kunden skal betale for fragten - det er bedre omvendt, men der har jeg måske allerede mistet kunden, som sikkert ikke kommer tilbage for at tjekke om jeg har ændret fragten.

Hvad er jeres erfaringer og meninger? Og hvem vil i anbefale som den bedste og billigste leverandør (PostDanmark, DHL eller?)

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen Anita

High Fashion webshop - modetøj til kvinder fra danske og udenlandske designere http://fashionbyemma.dk/

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 23:46

GLS er den billigste, hvis du har mere end 300 pakker om året.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49

Personligt spiller det ingen rolle for mig når jeg handler online.. Hvis jeg ved at fragten koster med midre jeg handler for et bestemt beløb, så sørger jeg selvfølgelig for at handle for mindst det beløb... Og skulle jeg ikke nå op i det beløb, så fostår jeg også at man som handlende er nødt til at få dækket sine omkostninger ind...

Men der er sikkert kunder derude som lokkes mest til butikker som altid har gratis fragt...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)