Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse som Affiliate på flere Amazon-sider

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står og skal oprette mig som Affiliate Associate på Amazon.com i forbindelse med min amerikanske side. Ud fra hvert produkt vil der altså være et købslink til den amerikanske Amazon, men også til henholdsvis den engelske og den canadiske (da jeg også vil kunne få kunder fra resten af verden i kraft af mine YouTube-videoer).

Mit spørgsmål er kort og godt: Jeg mener at have hørt noget om, at man kan nøjes med at lave ét købslink, og at den besøgende så automatisk vil føres hen til den af siderne, der er relevant for ham/hende alt efter, hvor i verden vedkommende befinder sig. Er der nogen, der ved, om dette findes?

Og er det overhovedet en god idé? Er der ikke en stor risiko for, at en del potentielle kunder (eksempelvis engelske) ikke engang vil klikke på købslinket, hvis der ikke står hvilken Amazon-side, der ledes hen til? En englænder (eksempelvis) er jo vant til at se, at der står Amazon.uk på de sider, han handler igennem?

Tak for al input!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 11:20

Hej.

Jeg har oprettet en bruger på alle siderne. Mener jeg har 6-7 brugere, til USA, England, Spanien, Frankrig, Tyskland osv. Det er man nødt til, hvis man vil handle med alle de lande. Jeg bruger et plugin der hedder Geo Locate. Det gør, at den vælger den rigtige reklame for Amazon på det rigtige sprog, alt efter hvilken IP som kigger på reklamen.. Så hvis man sidder i USA står varen i dollars, og hvis man er i UK står det i pund.. 

Jeg bruger wordpress, ved ikke hvordan det fungerer med andre systemer. 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:30

Kasper K:

Hej.

Jeg har oprettet en bruger på alle siderne. Mener jeg har 6-7 brugere, til USA, England, Spanien, Frankrig, Tyskland osv. Det er man nødt til, hvis man vil handle med alle de lande. Jeg bruger et plugin der hedder Geo Locate. Det gør, at den vælger den rigtige reklame for Amazon på det rigtige sprog, alt efter hvilken IP som kigger på reklamen.. Så hvis man sidder i USA står varen i dollars, og hvis man er i UK står det i pund.. 

Hej Kasper.

Tak for svar. Det lyder spændende - vil jeg helt sikkert undersøge nærmere. Jeg bruger også Wordpress.

Dog fungerer mine anmeldelser sådan, at der kun er links over og under hver musikanmeldelse, ikke nogen priser (det ville umiddelbart ikke se godt ud i mit layout). Men det er bestemt en løsning, der er værd at overveje, så tak for feedback.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 12:31

Kasper K:

Hej.

Hej Kasper.

Tak for svar. Det lyder spændende - vil jeg helt sikkert undersøge nærmere. Jeg bruger også Wordpress.

Dog fungerer mine anmeldelser sådan, at der kun er links over og under hver musikanmeldelse, ikke nogen priser (det ville umiddelbart ikke se godt ud i mit layout). Men det er bestemt en løsning, der er værd at overveje, så tak for feedback.

Dbh

Thomas

Hej igen,

Vil anbefale det plug in under alle omstændigheder.. Får du besøgende fra både USA og England, men har sat koden fra Amazon UK ind, får dine gæster fra USA intet frem.. Kunne forestille mig du brugte den der musik widget Amazon har? Til at købe musik med? Hvis den skal vises rigtigt, til det respektive land, er du nødt til at have det integreret med det plugin, samt have et login til alle Amazon siderne.. Det er lidt besværligt med de login, men når først de er oprettet, er det let nok at skifte mellem dem. 

Men noget helt andet er, at syntes ikke Amazon giver særlig godt.. Folk kan være lidt skeptiske overfor det, hvis man får en Amazon reklame smidt i hovedet og man er i et land, hvor Amazon ikke er så udbredt.. Fx her i DK. 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 12:44

Hvis du henter det gratis plugin Amazon Affiliate Link Localizer i Wordpress-repositoriet vil dine links automatisk blive ændret til det land hvor den besøgende kommer fra. Du skal altså ikke have flere sider af det samme, du skal bare indsætte et link.

Husk at ændre dine amazon-id'er i pluginnet, da hans egne ellers benyttes. 

Det virker faktisk så smart du ikke engang behøver at lave dine links mere, ethvert link til amazon vil modtage dit korrekte amazon ID til det land hvor besøgeren er fra.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:12

Kasper K:

TT Tekstforfatter:

Kasper K:

Hej.

Hej Kasper.

Dbh

Thomas

Hej igen,

Vil anbefale det plug in under alle omstændigheder.. Får du besøgende fra både USA og England, men har sat koden fra Amazon UK ind, får dine gæster fra USA intet frem.. Kunne forestille mig du brugte den der musik widget Amazon har? Til at købe musik med? Hvis den skal vises rigtigt, til det respektive land, er du nødt til at have det integreret med det plugin, samt have et login til alle Amazon siderne.. Det er lidt besværligt med de login, men når først de er oprettet, er det let nok at skifte mellem dem. 

Men noget helt andet er, at syntes ikke Amazon giver særlig godt.. Folk kan være lidt skeptiske overfor det, hvis man får en Amazon reklame smidt i hovedet og man er i et land, hvor Amazon ikke er så udbredt.. Fx her i DK. 

Hej igen Kasper.

Jeg er helt med på dét med, at der skal forskellige koder til :-). Der er ikke tale om en Widget, men derimod købslinks/knapper: Amazon.com, Amazon.ca, Amazon.uk og iTunes, og her ville jeg så indsætte de korrekte koder i hvert link.

Nej, Amazon giver ikke overvældende, men satser på mange besøgende. Første mål er at komme til at tjene 1.000 kr. om dagen. Tænker, at det er realistisk. Svarer til, at jeg tjener 1 kr. pr. køb (1.000 køb), eller 2 kr. pr. køb (500 køb), etc. Ja, det kræver mange besøgende, men jeg har mine planer :-)

PS! Jeg satser dog primært på amerikanske besøgende. Vil naturligvis også bare gerne have så mange engelske og canadiske kunder med som muligt.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:29

Kristoffer Broholm:

Hvis du henter det gratis plugin Amazon Affiliate Link Localizer i Wordpress-repositoriet vil dine links automatisk blive ændret til det land hvor den besøgende kommer fra. Du skal altså ikke have flere sider af det samme, du skal bare indsætte et link.

Det virker faktisk så smart du ikke engang behøver at lave dine links mere, ethvert link til amazon vil modtage dit korrekte amazon ID til det land hvor besøgeren er fra.

Hej Kristoffer.

Tak for svar. Spændende! Anede ikke, at Amazon har den funktion, så den skal jeg bestemt også lige tjekke ud.

Men hvad siger du til min måde at gøre det på? Altså at have følgende købslinks/knapper indsat efter anmeldelserne - Amazon.com, Amazon.ca, Amazon.uk, iTunes - og så bare indsætte de respektive koder her? Jeg tænker, at der vil være mere Call-To-Action, hvis det fremgår klart og tydeligt, hvilken Amazon-side man føres ind på?

Dbh

Thomas

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:03

Kristoffer Broholm:

Lige netop denne sætning forstår jeg ikke rigtigt? :-)

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 23:45

TT Tekstforfatter:

Kristoffer Broholm:

Lige netop denne sætning forstår jeg ikke rigtigt? :-)

Undskyld det sene svar, men under amazonkontrolpanelet kan du oprette ID'er, så det ikke kun er "ditførsteid-20" der bruges. Det vil sige at du kan oprette fx. "min-helse-side-20" (20 er amazon.com) og "min-sport-side-20" og så få credit ved at bruge dem.

Når du har hentet pluginnet skal du indtaste disse ID'er i SETTINGS - Amazon Affiliate IDs (ellers bliver alle dine amazon links lavet om til hans og giver ham credit for salg)

Jeg synes din løsning med flere amazonknapper er værre, da den virker mere spammy end bare at have ét link som dette plugin automatisk ændrer. Det kan sagtens være et billede.

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 02:22

Hej Thomas

Jeg har arbejdet med Amazon affiliate i over 10 år og jeg kan fortælle dig at du skal have massivt meget trafik før at du kan få noget ud af det.
Jeg har oprettet en webshop med en masse bøger +10.000, hvor i tilfældet at bogen ikke findes så modtager kunden en box hvor man i stedet kan købe den hos amazon. Faktisk så viser vi mange gange både Amazons bog og shoppens egen bog, pga. at mange alligevel sammenligner. Så hvorfor ikke få den % af salget på Amazon.

Hvis du vil i gang med at tjene penge på affiliating, så vælg i stedet noget som handler om det som du arbejder med i forvejen.
Find noget smartere som arbejder hurtigere for dig.
Det fleste har brug for software og viden i forbindelse med markedsføring og webteknologier, apps, responsive designs mv.
Kik evt. på http://networkmarketingvt.com/products.php som jeg er i gang med.
Send en PM, hvis du er interesseret i mere info, så kan jeg sende dig en intern video, som en fra mit team har produceret.
Den forklare ovenstående.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)