Hej Aminoer. Jeg står og skal oprette mig som Affiliate Associate på Amazon.com i forbindelse med min amerikanske side. Ud fra hvert produkt vil der altså være et købslink til den amerikanske Amazon, men også til henholdsvis den engelske og den canadiske (da jeg også vil kunne få kunder fra resten af verden i kraft af mine YouTube-videoer). Mit spørgsmål er kort og godt: Jeg mener at have hørt noget om, at man kan nøjes med at lave ét købslink, og at den besøgende så automatisk vil føres hen til den af siderne, der er relevant for ham/hende alt efter, hvor i verden vedkommende befinder sig. Er der nogen, der ved, om dette findes? Og er det overhovedet en god idé? Er der ikke en stor risiko for, at en del potentielle kunder (eksempelvis engelske) ikke engang vil klikke på købslinket, hvis der ikke står hvilken Amazon-side, der ledes hen til? En englænder (eksempelvis) er jo vant til at se, at der står Amazon.uk på de sider, han handler igennem? Tak for al input! Dbh Thomas |
Hej.
Jeg har oprettet en bruger på alle siderne. Mener jeg har 6-7 brugere, til USA, England, Spanien, Frankrig, Tyskland osv. Det er man nødt til, hvis man vil handle med alle de lande. Jeg bruger et plugin der hedder Geo Locate. Det gør, at den vælger den rigtige reklame for Amazon på det rigtige sprog, alt efter hvilken IP som kigger på reklamen.. Så hvis man sidder i USA står varen i dollars, og hvis man er i UK står det i pund..
Jeg bruger wordpress, ved ikke hvordan det fungerer med andre systemer.