Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordningen - hjææælp??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen
Jeg er meget forvirret, jeg er på su og har min egen virksomhed. Derfor er jeg nødt til at benytte mig af virksomhedsskatteordningen. Men alt det med moms og skat forvirrer mig. Har læst en hel masse om det, men føler ikke at jeg forstår det.
Moms: hvornår betaler jeg moms? Og jeg forstår ikke det med hvilke ting man skal betale det af, for det er jo kun hver 3 måned jeg betaler moms?
Skat: hvornår betaler jeg skat? Bliver det trukket automatisk hver gang en kunder køber fra mig? Eller skal jeg selv lægge til side?

Håber virkelig at der er en der kan hjælpe mig :-)

Mvh julie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06

Aber doch  for nu at være ærlig - har du startet CVR helt uden bare lige at få en snus om den slags ting? Nå - videre med sagen

Du betaler moms hvert 3 kvartal ca en måned og nogle dage (10-12) efter kvartalets afslutining - Du betaler moms af alt det du sælger som du jo skal pålægge 25% moms (går nu ud fra du har egen virksomhed og er CVR registreret)

Du kan fratrække momsen af det du køber fra momsen af det du sælger - og du angiver begge dele til moms på skat.dk - momsangivelse - og betaler kun forskellen

Skat betaler du af dit overskud - alle indtægter minus alle rene firmaudgifter begge dele uden moms. Du kan forskudregistre for at undgå % tillæg for extra skat - MEN

Du må ikke lige kaste dig ud i eget CVR med moms og alt det - uden at ha bare en susning om hvordan det fungerer - du kommer let til at sælge til forkert pris, glemme et eller andet eller tro noget er fradrag uden det er det + hvis du har import - du skal være importregistreret

virksomhedsordningen tror jeg ikke på du får korrekt - og afleveret korrekt regnskab/selvangivelse for, uden en der kan det holder i hånden for at sige det ærligt til dig - den er ikke problem fri - men god i forhold til SU

god vind i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:38

Mange tak for svar:-)
Det er nu ikke fordi jeg INTET ved om det, og min webshop er selvfølgelig ikke åbnet endnu. Men da jeg begyndte var planen ikke at jeg skulle benytte mig af virksomhedsordningen, og har ikke rigtig forstået det endnu. Har bare stadig svært ved at forholde mig til det med betaling af skat. Hvert år når jeg laver min selvangivelse, så skal jeg betale skat for hele året på en gang? Det er det der med overskuddet jeg ikke forstår, så hvis, jeg har brugt alt mit overskud på at købe varer, sådan at der kun står 10 kroner når jeg skriver min selvangivelse, skal jeg så ikke betale noget overhovedet?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 07:24

Du betaler skat af årets overskud. Når du indkøber varer bliver disse i 1. Omgang lagt på lager og har derved ikke indflydelse på dit resultat, før varerne bliver solgt og indgår som vareforbrug.
Som udgangspunkt betaler du kun skat 1 gang årligt og skal indberette selvangivelse senest den 30/6 pga. Når du har forskudsregistrerer dit resultat, eller har haft et overskud vil du blive opkrævet en a'conto skat lidt a la det man bliver trukket i løn. Dette er 10 b rater fordelt over året.
Fordelen ved VSO er at du alene beskattes af de penge du hæver i virksomheden, det øvrige overskud kan du lade stå i virksomheden. Årligt Skal der dog som minimum betales 25 % af årets resultat, svarende til en aconto skat, hvis du lader det stå. VSO er som nævnt meget langhåret og i dit tilfælde, bør du nok få en revisor eller tilsvarende til og hjælpe dig med dit årsregnskab og selvangivelse, så det bliver gjort korrekt.
Mvh Christian

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00

Som cef skriver, varer er ikke en udgift. Det er helt ligemeget om du har penge i banken eller varer på lager
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)