Jeg vi gerne kunne udstede en aktieoption til en medarbejder - men vil ikke give en krig for at få lavet en laaang optionsaftale. Det må kunne gøres på meget enkle vilkår udfra en option, som jeg selv kan tilrette.
Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde en sådan skabelon eller få lavet en simpel svinebillig option?
;-) Jeg tænkte nok det var et A/S. Grunden til jeg ville have uddybet det var et A/S, er at jeg ikke ville være overrasket hvis nogle Aminoer ville spørge om aktieoptioner i et personligt selskab.
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
Du kan prøve. Eksemplet her er ganske kort i forhold til andre jeg har set.
Du skal jo huske at sådan en aftale skal beskytte begge veje.
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
Indtænk endeligt de skattemæssige konsekvenser - Det er ikke en helt simpel ting at lave aktieoptionener - får han tegningsret - eller direkte aktier - hvad sættes værdien til skattemæssigt for ham og selskabet - hvad er nutidsværdien og værdien ved opfyldelsen osv - hvem laver en fair vurdering at værdien af selskabet ved indgåelsen osv (skattekrav) - Du vil gøre det simpelt og det forstår jeg helt, men desværre er det kompliceret at give aktieoptioner, så jeg vil anbefale en proff ind over i aftalen af hensyn til begge parter
held og lykke med den
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Husk også på at mulighederne for at tildele medarbejderne aktieoptioner er indsnævret betydeligt med de lovændringer der er foretaget. Man kan ikke længere tildele en medarbejder aktieoptioner eller warrants indenfor 10% af årslønnen. Den regel er væk. Nu er der kun reglerne i Ligningslovens § 28 hvor der sker lønbeskatning på udnyttelsestidspunktet tilbage og de regler er ikke helt nemme at håndtere ligesom det ikke bare er et stykke papir der skal laves