Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dagpenge må man

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hej ja mit eneste spørgsmål er faktisk bare om man må starte et firma selv om man er på dagpenge??

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:23
Det ska du tale med din a-kasse om.

eller kik her

http://www.amino.dk/forums/t/95283.aspx
Fra Århus, Midtjylland
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 39
Fra  OleMunksgaard.com Skrevet kl. 20:27

Ja du kan få lov ved at søge om selvstændig bierhverv.
Det betyder at du skal opgive hver time du bruger i firmaet og dem trækker de så fra dine dagpenge.
Men husk at man kan kun drive selvstændig bierhverv i 78uger, og hvis man ikke har fået firmaet til at køre og vil tilbage på dagpenge. Så SKAL man lukke firmaet HELT det vil sige sælge alt og opgive cvrnr.
Det vil sige at man har 104uger alm DP, "indenfor" de 104uger kan man få 78 med bierhverv.

Har selv været igennem det sidste år

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37

men hør den a kasse du får dagpenge fra helt konkret - for desværre har jeg set flere forskellige indstillinger. Jeg tror Ole M har ret at sådan er det ofte, me hør nu lige for at være sikker, ud fra det konkret du vil starte, baseret f.eks. på Oles svar, og så se hvad de svarer (du må givet kun drive det så du er til 100% rådighed for arbejdsmarkedet)

vh

Fra Århus, Midtjylland
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 39
Fra  OleMunksgaard.com Skrevet kl. 20:45

Ja der er en masse regler som man skal holde sig indenfor, fx man må ikke have åbningstider, for man skal stå til rådighed for arbejdsmarked.
Og de forskellige akasser tolker nogle gange reglerne forskelligt.

Jeg lærte at hvis man får afslag fra sin akasse, så bed (læs forlang pænt men bestemt) et skriftligt afslag. Det "tvinger"dem til at læse op på regler og for at sige det som det er, så gider de ikke.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:26

Ja det må du gerne, men så begrænses din dagpenge periode til omkring et år. Du skal selvfølelig opgive de timer du arbejder, de bliver så fratrukket dine dagpenge.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)