Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterig og penge?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godaften,

Jeg har gået og tænkt lidt over noget. Hvorfor starter mange iværksættere kun for at tjene penge? Jeg har lidt den holdning, hvorfor starte noget man ikke brænder for? Jeg snakker dagligt med mange kloge og dygtige iværksættere igennem mit netværk. Og de fleste af dem mener det samme som mig. At ens passion kommer i første række, og pengene derefter. Og jeg tror også på at hvis man arbejder hård med det man kan lide, så skal man nok få både penge og succes!

- Så mit budskab med det her indlæg er, lav hvad du selv inderst inde vil! Og så skal du sgu nok tjene en masse penge på et senere tidspunkt!

De bedste hilsner

Mads Larsen

Bedstgolf.dk

Netværkfyn.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 19:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har på fornemmelsen, at mange tror, at lykken kommer når man tjener mange penge. Jeg havde selv den opfattelse indtil for få måneder siden. Det gik dog op for mig, at det jeg betegner som lykke kommer ved, at gøre det jeg kan lide og ikke ikke ved, at sidde med en masse penge mellem hænderne.

Jeg har nu været igang med en uddannelse i fem år, som jeg valgte fordi jeg kunne tjene gode penge under hele uddannelsen. Men da jeg ikke har passion for det jeg beskæftiger mig med, så endte jeg også med, at gå psykisk ned da det var et helvede, at skulle stå op hver eneste morgen, til noget man ikke brændte for. 

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 19:08
Hey Mads,

Jeg håber ikke at jeg er medregnet i dine de der mange? :)

- Jeg startede min webshop www.ecig-online.dk dels fordi at jeg gerne ville blive bedre til at starte forretninger op "jeg er marketing-mand når jeg er på arbejde". Og til dels fordi at jeg selv ryger på sådan en elentronisk cigaret...

- Men vigtigst af alt fordi at jeg hygger mig med det egentlig? :) alle kan vel bruge flere penge? Jeg ved at jeg sagtens kan bruge flere penge...! :) men det er altså ikke derfor at jeg startede det op.... :)

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Tilmeldt 10. Mar 11
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 19:12

Altså hvis du laver du kan lide, så er du ikke en del af de mange :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mads,

Jeg er i store træk enig med dig. Men, jeg mener også at det er ekstremt vigtigt at have fokus på penge. Hvis ikke man har det, er der stor risiko for at ens virksomhed aldrig vokser, og der er risiko for at virksomheden vil have det svært på sigt.

Jeg har mødt en del iværksættere som er rigtig gode til det de laver, de brænder for det, men selv efter flere år som selvstændige tjener de mindre end hvad de ville kunne tjene som ansatte. Ja, jeg har også selv gjort det, og kunne aldrig drømme om at gøre det igen.

Hvad er en virksomheds formål? At tjene penge og gøre sine stakeholders glade. Hvis ikke begge indfris, lever virksomheden på lånt tid. Jeg har disse to mål i fokus, med hovedvægt på det første. For tjenes der nok penge, skal resten nok følge. Penge løser problemer. Mangel på penge skaber problemer.

Meget firkantet og simplificeret, men det er min grundholdning.

Penge i sig selv gør ikke en lykkelig. Men hvis man i forvejen er lykkelig, kan penge på kontoen gøre livet endnu mere spændende. Er man ulykkelig, kan penge på kontoen trods alt fjerne nogle problemer, som gør man kommer lidt nemmere gennem tilværelsen som ulykkelig.

Når alt kommer til alt, så er det sgu nok pengene der er drivkraften i mit iværksætter projekt. Selvfølgelig har jeg valgt noget jeg synes er fedt og har lyst til at arbejde med, men jeg har brug for at kunne se muligheden for at tjene kassen på det. Jeg bruger det i høj grad som beslutningsgrundlag. Har fokus på min business case. At skabe værdi som kunder vil betale kassen for.

Mvh Carsten

Tilmeldt 10. Mar 11
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 20:33

Hej Carsten,
Jeg er helt enig med dig. Hvis man ikke tænker på penge på sin økonomi mister man hurtigt overblikket. Men jeg ser bare tit at nogle lave indlæg alla "hvordan tjener jeg nemt og hurtigt penge?" det ser jeg tit. Det er derfra det her indlæg kommer fra

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er ikke sjovt have penge , så har man råd til stor lejlighed og så skal man gøre mere rent og man har kun den store lejlighed for visse sig frem for sine falske venner som kun vil være ven med en fordi man har masser af penge

det er langt mere spændene at lave hverdag det man elsker at lave og man har noget sjovt at stå op til , som man har det godt med

jeg vil aldrig have en bil og jeg har prøvet at have en lejlighed det er ikke sjovt , jeg tjente penge men livet var kedeligt

man skal bare have råd til de basale behov mad og en seng at sove i så er jeg tilfreds

når man har dækket de basale behov kan man lave det man meste elsker og det gør man så , penge kommer ikke første række hos mig , det gør jeg laver det jeg elsker at lave

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:44

Mikael,

Hvorfor skulle man ikke kunne nyde at kunne leve et liv i luksus? Og hvorfor tror du ikke at man kan have det pissesjovt med det man laver, hvis man tjener mange penge?

Jeg kender ikke din baggrund. Måske du har været igennem en kedelig oplevelse, som er forbundet med det at have penge.

Jeg har prøvet at leve et liv, hvor kun de mest basale behov blev dækket. Jeg tog bussen ind på det lille kontor, som jeg lige akkurat kunne betale. Den 20. i måneden vidste jeg ikke om jeg kunne betale regningerne. Det var sgu ikke så fedt som du får det til at lyde, ihvertfald ikke for mig. Jeg nyder at jeg er kommet et stort skridt videre. Det er f..king fantastic at trykke på startknappen hver morgen, og høre de 8 cylindre springe igang med et arrigt brøl, istedet for at tage bussen! 

Kom over hvad nu du har været ude for, eller prøv at forstå at nogle rent faktisk kan have et liv, hvor de smiler stort når de springer ud af sengen hver morgen, selvom de har mere end gennemsnittet.

Mvh Carsten

Fra Grindsted
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 36
Fra  dampetten.dk Skrevet kl. 02:48

Hej Mads

Du har helt ret i at det ikke at det ikke er en sund tilgang til at starte noget op. Jeg tror så heller ikke at disse folk kommer ud af stedet før de angriber sagen fra en anden vinkel. Ofte kommer den ide som man skal videre med jo så heldigvis på et område som man interesserer sig for. Jeg har f.eks en lille web-shop hvor jeg sælger produkter som jeg selv er glad for, men det som satte mig igang var nok egentlig mere lysten til at hjælpe andre igang med produkterne. I dag kan man sagtens se på min bundlinie at jeg ikke er der for pengenes skyld, men jeg skal såmænd nok blive der fordi jeg har stor glæde af mit lille projekt. Jeg opfatter mig faktisk som et lille bevis på at det du skriver er rigtigtSmile.

e-cigaretten - bedst hos dampetten

e-cigaretter, e-juice og tilbehør.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:58

Carsten Jacobsen:

Mikael,

Hvorfor skulle man ikke kunne nyde at kunne leve et liv i luksus? Og hvorfor tror du ikke at man kan have det pissesjovt med det man laver, hvis man tjener mange penge?

Jeg kender ikke din baggrund. Måske du har været igennem en kedelig oplevelse, som er forbundet med det at have penge.

Jeg har prøvet at leve et liv, hvor kun de mest basale behov blev dækket. Jeg tog bussen ind på det lille kontor, som jeg lige akkurat kunne betale. Den 20. i måneden vidste jeg ikke om jeg kunne betale regningerne. Det var sgu ikke så fedt som du får det til at lyde, ihvertfald ikke for mig. Jeg nyder at jeg er kommet et stort skridt videre. Det er f..king fantastic at trykke på startknappen hver morgen, og høre de 8 cylindre springe igang med et arrigt brøl, istedet for at tage bussen! 

Kom over hvad nu du har været ude for, eller prøv at forstå at nogle rent faktisk kan have et liv, hvor de smiler stort når de springer ud af sengen hver morgen, selvom de har mere end gennemsnittet.

Mvh Carsten

fordi jeg nok i det jeg har , råd til min husleje lige over 1000 kr om måneden , jeg bor i en stor etværelses rum  og jeg har egen håndvask og strøm stik , så penge skal jeg ikke bekymre mig om desuden vis havde større og mere plads kunne jeg bare ikke finde ud ad holde orden i det

vis skulle arbejde meget havde jeg ikke tid til det jeg elsker aller meste og det er at drive min strip virksomhed

hvorfor have bil det er en udnødvendig luksus og en stor lejlighed hvad skal jeg bruge det til vise frem for venner det giver ikke mig nogle livs kvalitet alt dette penge

man behøver ikke tænke på den 20 i måneden om har råd for mine udgifter er så lave at vis jeg fik bistand hjælp kunne  jeg hver måneden betale 1 år forud i husleje , så mine udgifter er sat så lavt at man nærmeste ingen indtægt behøves haves  

desuden gider jeg ikke alt det vilde luksus rejse verden rundt der er dejligt i danmark

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)