HJÆLP! Norsk Moms - Dansk selskab
Tilmeldt 14. Apr 12
RK
Skrevet
15-10-2012 kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej AB'ere
Jeg har hårdt brug for hjælp!
Vi har bestilt nogle fra Kina som er blevet leveret til Norge, og som skal sælges i Norge.
Vi har lige betalt told og moms af varerne, da de kom ind i Norge.
Hvordan får vi den Moms tilbage som vi lige har betalt til den Norske stat?
Og når vi skal videresælge varerne til et Norsk selskab , hvordan gør vi så? Da vi er et dansk selskab(ApS ), men varerne har aldrig set dansk jord?
Edit: Vi skal sælge varerne videre til en norsk virksomhed *
Mvh
Rasmus
Svar
Tilmeldt 3. Feb 06
Ravn
Skrevet
15-10-2012 kl. 16:16
Svar
Hej
Det er jo et spørgsmål om du kan få momsen tilbage hvis hvis du ikke har et norsk firma. Du bliver jo nødt til at tage kontakt til norske toldvæsen.
Det burde måske have tænkt over indfortoldningen før du startede import . I fremtiden kan du jo bare sælge varen Ex works kina.
Svar
Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Claus Møller
Skrevet
15-10-2012 kl. 17:40
Svar
Den bliver svær uden et norsk selskab. Det er jo derfor det hedder moms, mer omsætnings afgift .
Du har jo ikke noget at trække momsen fra i og varerne er jo i Norge
Svar
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
15-10-2012 kl. 17:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Svar
Hvordan får vi den Moms tilbage som vi lige har betalt til den Norske stat?
Jeg ville skynde mig at få undersøgt om det er muligt at blive momsregistreret i Norge med tilbagevirkende kraft inden et videresalg fandt sted. Hvis vi taler "småkroner" vil jeg tage det som en lærestreg om at være mere opmærksom næste gang jeg flytter varer rundt i verden.
/Henrik
Svar