Hej Jeg planlægger at starte virksomhed sammen med en partner. Vi går efter at etablere et ApS. Jeg kan læse mig til at indskudskapital-kravet er på 80.000 kr., men er blevet usikker på to ting: - Jeg ved ikke om man kan udnytte indskuddet til at foretage de første nødvendige investeringer, fx inventar, pc'ere osv. - Jeg har hørt et sted at der, udover kapital-kravet, er et krav om at stille en bankgaranti på 250.000 kr. Men jeg kan ikke finde det krav noget sted. Er der nogen, der kan be- eller afkræfte, at det er der? På forhånd tusind tak for alle svar. Mvh. Lars |
selve det at stifte og drive ApS har intet krav om bankgaranti, hverken på det ene eller andet beløb. De 80.000 skal være i selskabet som værdi, så det nytter ikke noget at købe noget for dem som straksafskrives, for så er værdien jo væk. Er det til noget med værdi der står i selskabet må man gerne.
Smba vil givet blive foreslået af nogle - det kræver netop 2 aktive partnere og der kræves ikke indskudskapital overhovedet - I kan surfe rundt herind og se diverse meninger - i sig selv er der ikke noget galt i selskabsformen - brugt rigtigt og ærligt
vh