Min kæreste og jeg holdte en fremragende Nytårsfest for venner og bekendte. Men det er jo meget sjældent at der ikke går noget galt til sådan en fest. Vi var så uheldige at vi ikke kunne "nøjes" med nogle særdeles beskidte gulve og diverse andre ting som kan gøres rent dagen efter...Vi fik brændt hul i vores så ellers fine spisebord. Det der skete var at vi alle forlod spisestuen i 10 min. for at nuppe en drink i stuen inden vi skulle have dessert...meget dum idé når man har siddet og skudt med konfetti og har lys på bordet. lyset vi glemte at slukke havde fået fat i et stykke konfetti, der derefter fik fat i noget andet som så fik fat i dugen der brændte hul i bordet.
Mine spørgsmål er så: Vil forsikringen dække hvis jeg fortæller denne historie eller skal jeg være mere opfindsom evt. digte lidt på en anden version? Hvis jeg skal det, er der så nogle der har nogle gode idéer så jeg kan få dækket skaderne.
Mit andet spørsmål er: Hvis jeg nu ikke kan få det dækket af forsikringen, kan det så betale sig at få det slibet ned og malet op igen? jeg mener jeg enten gav 3-eller 4000kr. for bordet, som er hvidt og er i træ over det hele..
Håber der er nogle der har erfaring med diverse forsikringskader og kan komme med nogle gode fif.
Godt nytår |
Som du beskriver skaden er den ikke dækket.