Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikrings spørgsmål

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Min kæreste og jeg holdte en fremragende Nytårsfest for venner og bekendte. Men det er jo meget sjældent at der ikke går noget galt til sådan en fest. Vi var så uheldige at vi ikke kunne "nøjes" med nogle særdeles beskidte gulve og diverse andre ting som kan gøres rent dagen efter...Vi fik brændt hul i vores så ellers fine spisebord. Det der skete var at vi alle forlod spisestuen i 10 min. for at nuppe en drink i stuen inden vi skulle have dessert...meget dum idé når man har siddet og skudt med konfetti og har lys på bordet. lyset vi glemte at slukke havde fået fat i et stykke konfetti, der derefter fik fat i noget andet som så fik fat i dugen der brændte hul i bordet.

Mine spørgsmål er så: Vil forsikringen dække hvis jeg fortæller denne historie eller skal jeg være mere opfindsom evt. digte lidt på en anden version? Hvis jeg skal det, er der så nogle der har nogle gode idéer så jeg kan få dækket skaderne.

Mit andet spørsmål er: Hvis jeg nu ikke kan få det dækket af forsikringen, kan det så betale sig at få det slibet ned og malet op igen? jeg mener jeg enten gav 3-eller 4000kr. for bordet, som er hvidt og er i træ over det hele..

Håber der er nogle der har erfaring med diverse forsikringskader og kan komme med nogle gode fif.

Godt nytår   
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:39

Som du beskriver skaden er den ikke dækket.

Skal du have skaden dækket skal du ind under gæstebudskader, men det
vil være uhyggeligt svært at finde en forklaring som selskaberne vil æde.

Og så ville det jo forøvrigt også være forsikringssvindel.
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 12:26
Hvad med at en af gæsterne ikke fik skoddet sin cigaret/cigar ordentligt, hvorpå den så satte ild på et stykke konfetti...?
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:38

Ja, man kunne jo også sige: "Fuck! Jeg dummede mig og må derfor bøde for min fejltagelse.".

Det er jo nok ikke den løsning særlig mange anvender, men tænk hvis der ikke var forsikringssvindel. Så kunne jeg sikkert slippe billigere i forsikring....

Iøvrigt synes jeg ikke at Amino skal anvendes til hjælp til svindel. Uanset om det drejer sig om skat, afgifter eller forsikringer. Der skal bare være én journalist som synes at det er fedt at skrive en avisoverskrift som "Amino - svindelskole for iværksættere"...

/Carsten

Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:31

Hej Jonas

Jeg syntes du skulle beskrive sagen overfor dit forsikringsselskab, som den reelt var forgået, så må det briste eller bære.  Ved desværre godt at mange praktisere denne form for bedrag, og bla. derfor betaler vi andre alt for høje priser på vores forsikringer.

"Iøvrigt synes jeg ikke at Amino skal anvendes til hjælp til svindel. Uanset om det drejer sig om skat, afgifter eller forsikringer. Der skal bare være én journalist som synes at det er fedt at skrive en avisoverskrift som "Amino - svindelskole for iværksættere"

Er helt enig med Carsten her !

Mvh. Ole
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:38

Mit andet spørsmål er: Hvis jeg nu ikke kan få det dækket af forsikringen, kan det så betale sig at få det slibet ned og malet op igen? jeg mener jeg enten gav 3-eller 4000kr. for bordet, som er hvidt og er i træ over det hele..

Det kan godt slibes ned og males.... prøv evt. at finde en autolakerer der også vil male møbler.
Tror du kan få det lavet for under en plovmand.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:51
Jeg må også give Carsten ret - jeg synes ikke den slags hører hjemme her.

Meld ærligt ud som det er, og håb på at de dækker - hvis ikke, så må du undersøge hvor vidt det står til at rede eller ej :)
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:48

Hej igen!

Jeg kan godt se problematikken i at amino kan komme i miskredit, hvis det bliver en kutyme at opfordre til svindel.
Jeg tager gerne dele af mit første spørgsmål tilbage. Her menes delen, hvor den såkaldte digtning af hendelsen, der skulle give bedre mulighed for en mulig dækning.

Nu vil jeg tage mig et billede af bordet og så smutte ned til en autolakerer en af dagene!

Tak for jeres svar!!  
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)