Jeg finder det dybt frustrerende så lang tid, jeg som iværksætter, må bruge for overhovedet at få virksomheder til at tage "besværet" med at svare på en ordreforespørgsel. Denne problematik er temmelig generel, men specielt udtalt (er min erfaring) i plast- og metalindustrien. Der er simpelthen max. 25% som overhovedet vender tilbage og en endnu mindre del som faktisk kommer med et tilbud. Det finder jeg meget mystisk og er rent tidsspild for min lille virksomhed. Det så slemt, at jeg overvejer at lave en liste over virksomheder, som ikke svarer, så andre kan spare deres ulejlighed. Det gør jeg jo nok ikke, men hvis der er mange andre med samme oplevelse, kunne det måske få nogle arbejdsgiverforeninger til gøre noget ved problematikken. Er der andre der har samme oplevelse? |
hprasmus:Jeg finder det dybt frustrerende så lang tid, jeg som iværksætter, må bruge for overhovedet at få virksomheder til at tage "besværet" med at svare på en ordreforespørgsel.
Denne problematik er temmelig generel, men specielt udtalt (er min erfaring) i plast- og metalindustrien. Der er simpelthen max. 25% som overhovedet vender tilbage og en endnu mindre del som faktisk kommer med et tilbud.
Det finder jeg meget mystisk og er rent tidsspild for min lille virksomhed.
Det så slemt, at jeg overvejer at lave en liste over virksomheder, som ikke svarer, så andre kan spare deres ulejlighed. Det gør jeg jo nok ikke, men hvis der er mange andre med samme oplevelse, kunne det måske få nogle arbejdsgiverforeninger til gøre noget ved problematikken.
Er der andre der har samme oplevelse?
Industrien bløder ikke, den eksporterer for fuld knald.
Det kan være dine forespørgsler er for små til at de "gider" bruge tid på den, eller de har skåret så meget ind til benet at der ikke er personale til det. Og det har intet med arbejdsgiverforeninger at gøre, deres medlemmer lider ikke under andet end for høje lønninger i DK. Havde lønningerne været lavere, så havde Dk været et mønstereksempel på hvordan man klarer krisen.