Ja - jeg ved godt det har været oppe at vende før herinde, men jeg syntes stadig ikke jeg er blevet helt klog på emnet. Det jeg er i tvivl om, er om det er bedst at udsende HTML- eller almindelige tekst-mails. Selv er jeg vild med flotte og indbydende ting, og er derfor mest hooked på at udsende nyhedsbrev i HTML, men dog er der ikke den store idé i det, hvis kun 15% af mine tilmeldte kan læse de html-mails jeg sender ud. Er der nogle som ved hvordan det ca. ser ud mht. en procentfordeling? En idé var at lave det valgfrit ved oprettelsen, men det vil måske få nogle til at falde fra. En anden idé var at lave et link i toppen af html-mails, såsom: Kan du ikke læse mailen korrekt, klik her. Men så får nyhedsbrevet jo heller ikke den store værdi. Ser meget frem til at høre en masse vise ord, som kan hjælpe mig til en løsning, jeg er nemlig meget i tvivl. HTML eller plaint tekst som nyhedsbreve (mails), hvorfor og hvorfor ikke? |
Tekst vs. html mails !
// Jesper Skov
Jeg kender heller ikke procentfordelingen, men jeg synes helt klart også bedst om flotte og indbydende html mails. Hvis det er til brug for dit luxery-life site, så er flotte mails da det eneste rigtige. Med venlig hilsen RENEGADE |
Med venlig hilsen
René Nielsen
Så er det op til modtagerens klient at vælge hvad der skal vises. Det vil for mig være langt at foretrække fremfor at få html emails som min klient så forsøger at vise i plain text, da det er den måde jeg har valgt at mine mails skal vises på. Alternativt kan du bruge et automatiseret system, f.eks. ebrev til at udsende dine mails med, så kommer det ud i begge dele. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Ikke nødvendigvis den, men jeg tænker blot mere generelt. |
// Jesper Skov
Det lyder som en god idé, har du mere praktisk erfaring. Hvordan man kan lave så det sendes ud som begge dele? |
// Jesper Skov
|
Godaften Hvis du sætter de rigtige tegnsæt og får sat en content-type, så er det en minimal gruppe som ikke vil kunne læse disse mails. Jeg kan ikke finde noget procenttal, men det er minimalt da både hotmail, pop3, gmail vil kunne modtage disse mails, en mail som også har stor betydning er jubii mails, der har jeg ikke testet endnu. Ud fra ovenstående vil jeg holde mig til at udsende flotte og fancy HTML mails ![]() |
Men udover det har du nok ret :) |
Dato: 04-07-2007 22:26:12 Forfatter: Jesper Skov Dato: 04-07-2007 21:35:48 Forfatter: Anders Christensen Hvorfor ikke sende ud i begge dele? Så er det op til modtagerens klient at vælge hvad der skal vises. [...] Det lyder som en god idé, har du mere praktisk erfaring. Hvordan man kan lave så det sendes ud som begge dele? Vi, hos eBrev, er endda så flinke at vi forklarer kort om hvordan vi faktisk gør. Se her: http://www.ebrev.info/om-ebrev/teknikken-bag-ebrev/ (MIME-afsnittet). Vh. Christian |