Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En anden webside har stjålet mit indhold, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer,

Jeg har via google fundet ud af, at en anden webside har planket alt mit indhold (et leksikon over festlige ord) . Det er helt ned til kommafejl osv, så det er helt tydeligt, at det er ren copy-paste.

Mit domæne er fra 2000, og hans er fra 2010 - så jeg antager ikke det er alt for ødelæggende ift. duplicate content?

Men, vigtigere, hvad gør jeg, for at få ham til at fjerne indholdet? 

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest:
Det burde ikke skade dine søgeords placeringer foreløbigt.

Google ved at det er dig der er den originale ejer.

For det andet:

Skriv en email til dem der ejer siden, og fortæl dem hvordan landet hænger sammen.

Jeg har et team der meget gerne vil gøre det gratis for dig. Skriv en mail til kontakt@søgemaskineoptimering.org, og vi

kigger på det med det samme!

Du kan også smide en PM i min indboks med links til din side, og hans side.

 

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 99
Fra  Hickman Pages / www.campingoversigten.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag kopier og screenshots af alt sammen, for at være sikker på at du har nok info på ham.

Skriv en mail til ham at du har ophavsretten til materialet og vil bede ham slette alt indholdet fra hans side.

Hvis han ikke sletter det med det samme, kan du sagtens slæbe ham i retten eller få en advokat til at snakke med ham. Kender en du kan snakke med hvor det samme er sket, og hvis det kommer så vidt at han ikke vil slette det, så kan jeg sætte dig i kontakt med ham. 

Sammenlign priser på campingpladser i Danmark til din campingferie på campingoversigten.dk

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at vide med Google - så er jeg (lidt) mere rolig.

Jeg har skrevet en mail og et fysisk brev til personen der står som registrant i hostmaster, med en frist på 7 dage.

Men det værste var egentlig hvis det betød jeg mistede trafik - men når jeg søger på mine keywords på google, er hans side ikke de første (heldigvis) - jeg skal nok holde jer opdateret.

Og tak for tilbud om hjælp - det kan være jeg kontakter jer når de 7 dage er gået.

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da træls at folk gør sådan noget.

Men altså plagiat er jo ulovligt, og i sidste ende kan det jo være strafbart, men jeg ved ikke lige hvem man skal kontakte? Men hvis du skriver til dem/ham/hende der har siden mon ikke personen bliver lidt skærmt så?

Held og lykke herfra

KOMPLET HJEMMESIDE FOR 2000 KR! - MED INDHOLD!

Tilmeldt 13. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  De Blå Mænd Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Har du fået svar fra tyveknægten? 

Jeg vil vildt gerne høre, hvad der kommer ud af den sag...

 

De Blå mænd er leverandører af vvs i København for private og erhverv. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv været i samme situation flere gange. Specielt med sider fra polen hvor det er umuligt at komme i kontakt med ejer. Er det en dansk side, så har du dog en del muligheder. Tjek ejer på dk-hostmaster.dk

  • Dokumenter brugen via screenshots og video
  • Fremsend en mail med pris for brug af dine tekster, og vedhæft en faktura for den tid du kan se indholdet allerede er brugt.
  • Send sagen til inkasso hvis der ikke betales. Har selv brugt transcom med gode resultater
Jeg havde en grim sag hvor indholdet der var stjålet, resulterede i jeg på den underside teksten var taget fra blev smidt 16 sider tilbage i google. Først 2 måneder efter personen slettede det er jeg kommet mig i søgemaskinerne.
Prisen afhænger af hvor omfattende misbruget er. Mener dog det er fair nok at sende en regning på 10-15.000,- for tyveriet og den skade der har eller kan forvolde dig.
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan lave en række søgninger på dit indhold, og se hvordan Google vægter de to sider mod hinanden:

Ud over det, så se at få sendt en regning afsted til vedkommende. Jeg har tidligere fået stjålet artikler, og takseret det til 2000 kroner pr. artikel. Hvis vedkommende ikke mener at have gjort noget forkert, og kravet er på under 50.000,00 DKK, kan du køre det som en småsag. Det koster 500 kroner, og du skal blot udfylde et worddokument, samt vedlægge dine "beviser". 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ShopWithSocks.com:
Ud over det, så se at få sendt en regning afsted til vedkommende. Jeg har tidligere fået stjålet artikler, og takseret det til 2000 kroner pr. artikel.

Fastholder du kravet, hvis de undskylder og fjerner indholdet med det samme?

Jeg har i øvrigt inden for de sidste dage sendt mails til to af en kundes konkurrenter, der begge have neglet en tekst. Min kunde fik henholdsvis en skriftlig og en telefonisk undskyldning inden for få timer. Det mit indtryk, at de fleste tekst-tyve er meget samarbejdsvillige, når de får en mail, der fortæller lidt om de gængse erstatningsbeløb, der bliver udbetalt i den slags sager.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Bank:
Fastholder du kravet, hvis de undskylder og fjerner indholdet med det samme?

Det er individuelt, og afhænger af mange ting. Men en direkte konkurrent, som har tyvstjålet mine tekster? Der ville jeg holde fast i mit krav, medmindre jeg kunne se en fordel i at lade være. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)