Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hordan tager man et ordentlig produktfoto

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit kamera er sikker OK - men et stativ vil også være næsten uundværligt.

Det vil være en fordel for dig at tage billederne i RAW format - så har du meget bedre justeringsmuligheder bagefter.

Det kræver dog et program som kan åbne RAW billeder - her kunne jeg anbefale Photoshop Elements - som kun koset 500-600 kr.

Så skal du have godt lys og nok lys. Uanset hvor dygtig du er til Potoshop så er det svært at få detaljer og farver gode, hvis der har været for lidt lys.
Hvis du fotograferer i RAW - er det i princippet næsten lige gyldigt hvilket lys du bruger - fordi du efterfølgende kan rette farven ( Især med et produkt som kød er det jo vigtigt at det har den rigtige farve for at se lækkert ud) - det er dog ret væsentligt at du bruger ens lamper - og ikke blander med dagslys. Lys fra forskellige lyskilder er meget besværligt at få til at se ens ud efterfølgende.

Jeg ville kigge efter et startsæt med et par fotolamper, stativer og softbokse.

Så er du sådan set igang. Nu skal du bare lærer at lægge lyset rigtigt og benytte Photoshop Elements - og det er jo ikke sådan ber lige at klare her i en mail.

Så som det allerede er nævnt - så overvej en ekstra gang, hvor meget tid du vil bruge på at lære det selv + de penge du skal bruge til udstyr. Måske kan det alligevel bedre betale sig planlægge lidt - forbedrede de pakker der skal fotograferes og så få en pofessionel til det.

Vil du igang selv - så prøv YouTube - søg fx på produktfotos - der findes rigtig mange læringsvideoer.

 

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dirch

Ja stativ er uundværligt, jeg glemte bare at skrive jeg har anskaffet sådan et. Måske ville det være billigere for mig med en fotograf, men grunden til jeg selv vil tage billederne er at det er for ufleksibelt at skulle køre til en fotograf med noget kød, hver gang jeg får noget nyt ind af døren. Reelt set, er jeg kun i besiddelse af kødet den dag jeg modtager det, for jeg pakker det og bringer det ud igen samme dag. Så der er simpelthen ikke tid til at drøne til en fotograf.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Link Lars :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blev det sgu til en amatør/semiprofessionel løsning med et 75x75x75 lystelt og to Mekin Lamper med stativ, diameter på lampeskærm 26 cm, samt to gange 55 wat dagslyspærer. Altsammen leveret for ca. 1400 kroner. Så kan det sgu ikke betale sig at rode rundt med hjemmelavede løsninger som måske ikke er optimale alligevel. :)

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Not so fast...! :)

Hardware er godkendt. Og det er en super god start på tingene... Men du kommer ikke udenom at du stadig skal bruge lidt software-billedredigerings-programinator? "jeg ser for meget tegnefilm med min lille søn" :)

Du er nød til at finde et gratis-program a la photoshop, til efter du har taget billederne :) Tro mig, det kan gøre en verden til forskel...

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Århus, Midtjylland
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 39
Fra  OleMunksgaard.com Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser da fint ud :)
Håber du får noget godt ud af det, ellers ringer du bare :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mehmet

Kan kun give dig ret. Jeg har hentet programmet Gimp, og gik i intensiv træning/leg med det igår. Ser en masse tutorials, og videoer omkring frilægning og justering af diverse lys og farver. Så jeg udkæmper kampen på begge fronter :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg håber også det bliver godt:)

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Respekt... :)


Klør på, og der vil snart komme et tidspunkt hvor du vil hygge dig med det :) - i starten kan det godt trække lidt tænder ud...



Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)