Jeg benytter browseren Firefox og en fantastisk plugin, som kan autooptimere alle billeder via "Smush.it"på sitet og herefter hente dem, pakket i korrekt mappestruktur. :)
Jeg benytter browseren Firefox og en fantastisk plugin, som kan autooptimere alle billeder via "Smush.it"på sitet og herefter hente dem, pakket i korrekt mappestruktur. :)
Og det hedder?
Den hedder YSlow. Du skal også have installeret Firebug, for at den fungerer.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Og det hedder?
Den hedder YSlow. Du skal også have installeret Firebug, for at den fungerer.
Husk at den kun tager billeder på den side du er på :) - Så alle andre sider på hjemmesiden bliver ikke optimeret. + der er en masse billeder der bliver skaleret, som også kan gøres i en mindre størrelse - hvilket vil give ca. 3.4MB
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Din hjemmesides største problem ligger ikke i at billederne ikke er optimalt komprimeret, men at der bliver brugt de forkerte filformater og mange ikke er klippet til i den rette størrelse. De store billeder, bør ikke fylde mere end 100-140kb stykket, mens de små ikke bør fylde mere end 20-50kb, og det vil man ikke kunne opnå ved at benytte sig af smush.it.
Og samtidig også at du har så mange filer på din hjemmeside (herunder js og css filer) som bør blive bragt ned til et minimum. Men også at du ikke gzipper filerne både hvad angår js, css og html. og yderligere at billeder ikke er klippet til i den rette størrelse.
Og der kan også blive gjort noget ved en del andre ting, men jeg tror det her er nok for nu :)
Så at benytte smush.it vil kun være en midlertidig løsning på dine problemer, som kun vil hjælpe meget lidt.