hvis du er momsregistreret, så opgiver du leverandøren dit moms nummer, og så skal der ikke være moms på fakturaen. Du skal derimod indberette det som EU moms varer - men der er det bare statistik, da du har det med både som købs og salgsmoms - Her citat fra ivaeks.dk
Køb af varer i andre EU-lande
Hvis du køber varer fra en momsregistreret leverandør i et andet EU-land, og du har oplyst den udenlandske leverandør dit danske momsnummer (DK + det 8-cifrede SE/CVR-nummer), så er der ikke moms på fakturaen.
Når du bogfører købet, skal du selv beregne en såkaldt dansk erhvervelsesmoms på 25% af fakturaværdien. Det giver dig samtidig lov til at fradrage det samme beløb på din konto for købsmoms, hvis købet vedrører dine momspligtige aktiviteter. Dit momsregnskab går altså i 0.
Sælger du varen videre, skal du opkræve 25% moms af din salgspris.
Det du har fået leveret med faktura inkl. moms er nok fordi du ikke har opgivet dit CVR nummer med DK foran så de vidste du var firma. Det kan du jo se om de vil kreditere og omfakturere hvis det er meget og ellers er momsen hvis du lader stå til, kun en omkostning i dit selskab, hvis du har søgt den refunderet i Tyskland hos deres moms og fået afslag (besværligt, så er det ikke for meget, så tag det som lærepenge)
vh