Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fordelingsnøgle ved partnerskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 22
Fra  FixmiPhone.dk Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at starte en webshop, og har i den forbindelse kontakt til et firma der laver webshops, design af logo, reklamer osv osv.

Nu ligger det sådan at de gerne vil indgå i et partnerskab, hvor de leverer shoppen, og laver søgemaskineoptimering og alt hvad der ellers er af teknik, design osv.

De leverer det gratis, så jeg kan bruge mine penge på varelager.

Når den en gang kører er det meningen at jeg selvfølgelig skal stå for alt med leverandører, forsendelser, regnskab, facebook og alt kundeservice. De vil dog stadig arbejde med siden og sørge for at den hele tiden er optimal.

Nu kommer så mit spørgsmål... Hvordan finder vi lige den rigtige fordelingsnøgle? Hvor meget skal de løbende have? Skal jeg kunne købe dem ud?

Søger en der har erfaring i forhold til sådan en situation.

Vh, Michael

Fra København
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:46

Hej Michael,

Jeg synes som udgangspunkt at det lyder som en god måde at gøre det på, hvis det er med udgangspunkt i at du ikke har penge til at starte op selv. En webshop med logo og god søgeoptimering kan fås fra 5.000 kr. og opefter... Så du skal virkelig have tiltro til at de kan levere en ekstraordinær god søgeoptimering og shop.

Jeg vil mene at en 3 årig aftale er et godt grundlag. Og at du efter 3 år skal have mulighed for at købe dem ud.

Jeg ville i din position tilbyde dem 10% af overskuddet hvert år, og efter 3 år have muligheden for at købe dem ud til 20% af hvad omsætningen er det gældende år.

Inden de 10% udloves, vil jeg hensætte 25.000 til investeringer osv, så de ikke får noget af overskuddet før det er over 25.000

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 17:13

Gizmo Kbh:
En webshop med logo og god søgeoptimering kan fås fra 5.000 kr. og opefter...

Måske hvis du sælger et fuldstændig unikt produkt til spotpris.

Hvis du er i en bare nogenlunde konkurrencepræget branche og både vil have organisk trafik og konvertere, kan du snildt gange med minimum 5.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)