jeg løber ofte ind i at mine mail ryger i spamfilttert hos min kunder, jeg troede først det var dårlige undskyldninger for ikke at reagere, men nu oplever jeg det mere og mere, det sker når jeg sender vedhæftede filer eks. vis en pdf. jeg vil nu prøve at sende en modtagelseskvittering så jeg ved om folk modtager det eller ej, men kan ikke finde et sted at "hakke af" i MAC Mail programmet ?
altså 1. findes der et sted at hakke af ?
2. hvad kan jeg gøre for ikke at ende i spamfilteret
Find en modtager hvor dine mails altid går i SPAM filteret. Lav så nogle test mails for at se hvad der går igennem.
Prøv evt. at sende fra anden mail klient. Sende som text og html. Sende fra en anden email på samme domæne. Altså - prøv dig frem for at finde et mønster.
kan høre jeg må gå lidt systematisk til værks. KIM nej der er ikke mange maildomæner på serveren, tror mere problemet ligger hos min modtager, kan se et system i at det er Gmails og TDC kunder der ikke modtager.
Jeg ville skifte selv til Google Apps, altså Gmail for egne domæner/virksomheder.
Ved at anvende en SMTP server hos en fiberleverandør, vi har f.eks. Syd Energi og mange af deres er listet i spamdatabaser, det samme gælder de samme webhotel dittoer, er du næsten sikker på at ryge i spam hos de modtagere med et godt filter.
Prøv at opsæt SPF og DKIM, TDC kigger på SPF, Gmail kigger på begge. Du kan slå det efter på WIKI.