Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Firmamail fra Micromax?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er

Jeg har været i kontakt med et firma der hedder Micromax Software Group. De har et produkt de kalder "Firmamail" som jeg overvejer at købe. Jeg har dog lidt svært ved at gennemskue hvad forskellen er på deres løsning og en almindelig html mail. Eksempler kan ses på deres hjemmeside www.micromax.dk

Hvis der ikke er den store forskel på det de tilbyder med deres Firmamail og en almindelig html mail, så virker det umiddelbart lidt pebret at betale kr. 3000,- for at få sat en html mail op. Det er jeg sikker på at der er mange Amino´er der kan gøre billigere

Er der nogen der kender deres produkt?

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 03:13
Det ligner at det bare et en HTML skabelon til Outlook du får der - altså ikke et mailsystem men bare noget brevpapir som du kan bruge i outlook.

hvad har du brug for?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 03:20
Godaften Jon

Ja det virker for mig også som om der "blot" er tale om en slags skabelon der bruges som en html mail. Jeg spurgte faktisk firmaet om hvad forskellen på deres Firmamail og en HTML mail er. Her er deres svar:

Der er flere store afgørende forskelle.
Først og fremmest kan du sagtens selv designe en HTML mail selv. Også hvis du vil bruge vores system. Men der hvor den store forskel er tydeligst, er måden hvorpå din mail bliver modtaget i den anden ende. Vores er bygget op således at alt layout er aktivt. Det vil sige mange forskellige links, links på billeder og adresseområder m.v. men det væsentligste er at mailen bliver modtaget med billeder og links når den kommer frem. Med vores system bliver e-mailen ikke tungere end tekst mails, men vigtigst er at mailen ikke bliver fanget i uønsket post. I hvert fald ikke pga. den måde vi har bygget mailen op. ______________________________________

Det synes jeg nu ikke at jeg blev meget klogere af.

Du spørger hvad jeg har brug for? Jeg har brug for præcist det de tilbyder. At få sat en skabelon op til en html mail som jeg kan bruge som en slag Email brevpapir. Dog vil jeg gerne have mulighed for jævnligt at lave små tilføjelser - uden at skulle betale dem for det.

Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:35
Hej Morten

Har i lang tid overvejet at oprette mig på Amino for at deltage i de mange spændende debatter, men har ret travlt. Dog må denne tråd da være den ultimative opfordring til at blande sig!

Det er fuldstændigt korrekt at vores Firmamail "bare" er en HTML-skabelon. Dog vil jeg vove at påstå at forskellen på vores skabeloner og det man laver selv er ligeså stor som at få et panoramabillede lavet af dig kontra at tage et billede selv med vidvinkel.

Ved godt det sikkert er en lidt popsmart sammenligning, men den holder til dels!

For de 3000,- får man en Firmamail bestående af HTML-kode der er testet og afprøvet samt hjælp til installation i Outlook og support og mulighed for ændringer fremover. Dette lyder umiddelbart ret simpelt og der er sikkert mange andre Amino''er der vil sige at de kan levere det samme. Men her vil jeg så påstå at det får de svært ved - vi har arbejdet med fokus på netop dette produkt de seneste 2 år. I den tid har vi fået en masse erfaringer - der er afgørende - for hvad der sker når man sender e-mails med HTML-skabelon på tværs af forskellige email-klienter, styresystemer, firewalls og spam-filtre! Derudover gør vores bagvedliggende system at ændringer foretages nemt, hvilket især er en fordel hvis man har flere medarbejdere.

Hilsen Thomas Bærnholdt
Produktion og udvikling

Micromax - www.micromax.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:49
Hej Thomas

Tak for responsen.

Din sammenligning med panoramabilleder lavet af mig og selv tage billeder er nu ikke popsmart. Det er da noget jeg kan relatere til og sætter tingene gangske godt i perspektiv.

Jeg har stadig ikke taget min beslutning, jeg har stadig forbehold for begge fremgangsmåder, men den næste måneds tid vil vise hvad jeg når frem til. Det er på listen sammen med udvikling af nyt salgsmateriale.

Tak for dit indlæg.

Hilsen Morten

Tilmeldt 8. Aug 07
Skrevet kl. 09:06
Hej Morten

Det er bare i orden!

Det er i øvrigt en vi rigtigt ofte høre - den med om det ikke bare er en HTML-skabelon man kan lave selv.

Et af svarene plejer at være at man jo også kan vælge at lave sit køkken, sin bil, sit hus eller sin hjemmeside osv selv, men at de fleste er klar over at resultatet bliver noget anderledes hvis man får nogle til at gøre det der har fokus på produktet.

De fleste af vores kunder har faktisk prøvet at lave noget selv inden de kommer til os. Enten fordi de vil have det anderledes grafisk eller fordi de bliver trætte af at ryge i junk-mappen eller fordi de vil have e-mailen til at spille bedre sammen med deres hjemmeside med flere links eller lign!

Generelt skal man komme til os hvis man vil have sin mail op i gear!

Thomas Bærnholdt

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:20
Dato: 09-08-2007 08:35:27 Forfatter: Micromax
Hej Morten

Har i lang tid overvejet at oprette mig på Amino for at deltage i de mange spændende debatter, men har ret travlt. Dog må denne tråd da være den ultimative opfordring til at blande sig!

Det er fuldstændigt korrekt at vores Firmamail ''bare'' er en HTML-skabelon. Dog vil jeg vove at påstå at forskellen på vores skabeloner og det man laver selv er ligeså stor som at få et panoramabillede lavet af dig kontra at tage et billede selv med vidvinkel.

Vi har arbejdet med fokus på netop dette produkt de seneste 2 år. I den tid har vi fået en masse erfaringer - der er afgørende - for hvad der sker når man sender e-mails med HTML-skabelon på tværs af forskellige email-klienter, styresystemer, firewalls og spam-filtre! Derudover gør vores bagvedliggende system at ændringer foretages nemt, hvilket især er en fordel hvis man har flere medarbejdere.

Hej du

1. Panoramabillede lavet af dig

2. Erfaringer - der er afgørende

Kan du ikke uddybe lidt, for ellers har du ret i at det virker popsmart ;o)

Hvad gør dette anderledes og bedre???

Jeg har kigget på Jeres hjemmeside og der blev jeg ikke klogere (er ikke tekniker). Hvis der virkelig er en forskel, som gør at det er et godt produkt, skulle du så ikke kunne forklare mig det, så jeg bliver kunde?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 8. Aug 07
Skrevet kl. 14:30
Vil da meget gerne uddybe men vil lige sige at det er mig der er teknikeren i firmaet - har derfor ikke en række salgsargumenter klar!  Vil du have salgssnakken, skal du bare ringe til min partner i firmaet - Thomas Martinsen - 36 70 33 41

Nogle af de forskelle på det vi laver og det de fleste selv laver er;

Firmamail bliver ikke "tungere" end traditionelle mails. Vores løsning er ikke baseret på vedhæftede billeder.

En anden forskel er at vores mails bevarer layoutet mellem forskellige platforme. Sender du fx fra Outlook til en MAC kan resultatet blive ret trist med HTML. Men i den forbindelse har vi fundet frem til en måde at bygge HTML-koden op som gør at det grafiske resultat oftere er meget ens hos både afsender og modtager.

En ulempe ved vores løsning er dog at den kræver hosting men den stiller vi så også til rådighed og det er inkl. i oprettelsen på de 3000,- der er ikke noget abonnement.

Men altså... det er jo ikke rocketscience det her. Enhver der har forståelse af HTML-kode kan i princippet komme ret langt. Det kræver dog at man har tiden til også at teste med de forskellige mailklienter. Som jeg nævnte ovenfor kan resultatet på afsendelser mellem Outlook-klienter være meget forskelligt fra afsendelser fra Outlook og MAC-klienter. Og der er så en del forskellige mail-klienter og webmail osv! Vi har som sagt brugt et par års tid på at finde frem til den HTML-kode vi mener virker bedst, men derfor er vi jo ikke færdige - der kommer jo hele tiden opdateringer af både mailprogrammer og spamfiltre som kan give os lidt sved på panden hver gang vi skal justere produkterne!

Derudover bliver det hele lidt mere tricky i Outlook2007 - den er der heldigvis ikke så mange der har taget fat på endnu. Men som det ser ud, bruger den Word til at fortolke HTML-mails med. Det giver så en del nye problemstillinger ift. Outlook2003 som brugte Internet Explorer til at fortolke mails. Det har vi dog fået fod på - og det er ret heldigt eftersom en del af vores kunder er skiftet og de ville jo blive triste hvis de ikke fik deres Firmamail med!

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 18:01
Hejsa

Vores Firma - Flexhouse - www.flexhouse.dk  - har snart i et år opereret med Micromax produktet firmamail, og vi har allerede fået dette konkret ud af det

1. Synlig professionalisme

2. Vores mails stemmer over ens med Hjemmesiden(mere boost på awareness)

3. Mails stemmer overens med logoer, brevpapir, og andre steder hvor vores synlighed eksponeres.

4. Vi har nu også eksponering i samarbejde med B og O på falkoner alle 7, omkring noget reklame, og det er i samme farver - så det giver alt i alt et løft i stil med hvad Antony Robbins siger "raise your Standards"

Så helt klart en anbefaling herfra  - man er velkommen til at ringe 70 22 14 41 (til flexhouse) for uddybning:-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:11
Dato: 09-08-2007 14:30:04 Forfatter: Micromax
Vil da meget gerne uddybe men vil lige sige at det er mig der er teknikeren i firmaet - har derfor ikke en række salgsargumenter klar! Vil du have salgssnakken, skal du bare ringe til min partner i firmaet - Thomas Martinsen - 36 70 33 41

Nogle af de forskelle på det vi laver og det de fleste selv laver er;

Firmamail bliver ikke ''tungere'' end traditionelle mails. Vores løsning er ikke baseret på vedhæftede billeder.

En anden forskel er at vores mails bevarer layoutet mellem forskellige platforme. Sender du fx fra Outlook til en MAC kan resultatet blive ret trist med HTML. Men i den forbindelse har vi fundet frem til en måde at bygge HTML-koden op som gør at det grafiske resultat oftere er meget ens hos både afsender og modtager.

En ulempe ved vores løsning er dog at den kræver hosting men den stiller vi så også til rådighed og det er inkl. i oprettelsen på de 3000,- der er ikke noget abonnement.

Men altså... det er jo ikke rocketscience det her. Enhver der har forståelse af HTML-kode kan i princippet komme ret langt. Det kræver dog at man har tiden til også at teste med de forskellige mailklienter. Som jeg nævnte ovenfor kan resultatet på afsendelser mellem Outlook-klienter være meget forskelligt fra afsendelser fra Outlook og MAC-klienter. Og der er så en del forskellige mail-klienter og webmail osv! Vi har som sagt brugt et par års tid på at finde frem til den HTML-kode vi mener virker bedst, men derfor er vi jo ikke færdige - der kommer jo hele tiden opdateringer af både mailprogrammer og spamfiltre som kan give os lidt sved på panden hver gang vi skal justere produkterne!

Derudover bliver det hele lidt mere tricky i Outlook2007 - den er der heldigvis ikke så mange der har taget fat på endnu. Men som det ser ud, bruger den Word til at fortolke HTML-mails med. Det giver så en del nye problemstillinger ift. Outlook2003 som brugte Internet Explorer til at fortolke mails. Det har vi dog fået fod på - og det er ret heldigt eftersom en del af vores kunder er skiftet og de ville jo blive triste hvis de ikke fik deres Firmamail med!

Det var sgu dejligt at få nogle ord på ;o)

Nu begynder selv jeg, at forstå det ....

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)