Jeg leger lidt med tanken om at starte en hobbivirksomhed med salg af tasker og smykker. I den forbindelse søger jeg en grossist til at forsyne mig med de varer som jeg skal bruge til videresalg. Det er at foretrække at grossisten befinder sig i EU, men alle gode råd og svar modtages med kyshånd. Er der nogen der kan hjælpe mig? Tak på forhånd! :)
Hvis du skifter mening og gerne vil i kontakt med leverandører udenfor EU, så sig endelig til. Vil meget gerne være behjælpelig med at fremskaffe produkter, hvis du vil åbne mere op for, hvilke tanker du gør dig om produkterne.
Hej Jacob. Først og fremmest, tak for dit svar! :)
Det jeg tænker er, at det skal være tasker og smykker som kan sælges til en forholdsvis lav pris i DK - uden at signalere discount! Stilmæssigt forestiller jeg mig klassiske, feminine tasker og smykker til aldersgruppen 15-30 årige. Jeg har bla. snust lidt rundt på eks. ebay, hvor mange leverandører i bla. kina sælger mange fede varer til billige penge.Desværre kommer der som bekendt told og moms oven i puljen når man handler undenfor Eu, hvilket er grunden til jeg helst vil starte samarbejde med en europæisk leverandør.
Men jeg vil meget gerne høre mere om, hvad du kan tilbyde?
Husk lige på at importere du smykker af ædelmetal sølv, guld, platin, palladium skal du som importør være tilmeldt Ædelmetal Kontrollen. Iørvrigt har du ansvaret for at smykkerne ikke indeholder skadelige stoffer nikkel, cadmium osv. Du kan læse mere på Miljøstyrelsens hjemmeside.
bla. kina sælger mange fede varer til billige penge.Desværre kommer der som bekendt told og moms oven i puljen når man handler undenfor Eu, hvilket er grunden til jeg helst vil starte samarbejde med en europæisk leverandør.
Du bør da nok lige sætte dig ind i moms / told reglerne før du begynder at lege importør. Momsen er den samme uanset hvor fra i verden du får dine vare.
importmomsen bliver vel kun påregnet hvis du handler uden for EU. Men tusind tak for svaret og undskyld det skal jeg nok sætte mig ind i før jeg begynder at LEGE importør.
importmomsen bliver vel kun påregnet hvis du handler uden for EU. Men tusind tak for svaret og undskyld det skal jeg nok sætte mig ind i før jeg begynder at LEGE importør.
Importmomsen skal ikke betales når du er importør registreret.