Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

I januar/februar når jeg er færdig med min uddannelse, så skal jeg have Redweb til at lave et community til mig. Jeg har i det sidste års tid brugt lang tid på at ligge en plan for det. Det kommer til at koste en del penge, men jeg regner med at kunne komme til at tjene på det.

Jeg vil dog gerne oprette det som et firma. Men kender ikke reglerne. Er der noget med, at man kan oprette et firma gratis, hvis man vælger et IS firma? Hvordan foregår det, og hvordan gør jeg det? Og hvad med skat osv? Hvis jeg opretter virksomheden nu, men nok først kan begynde at tjene noget næste år, skal jeg så stadigvæk snakke med SKAT nu?

Jeg er heller ikke helt klar over det med betaling. Hvis jeg opretter en paypal konto, som andre virksomheder sætter penge ind på, for at reklamere på mit community, hvordan bliver der så trukket skat fra de penge, som de sætter ind på min konto?

Håber I kan hjælpe. Har kigget på Google, men det forvirre mig lidt, så håber nogle herinde kan give mig råd.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 23:13

Ingen som vil hjælpe mig med at få afklaret mine spørgsmål?

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas :

Er der noget med, at man kan oprette et firma gratis, hvis man vælger et IS firma?

Et interessentskab (I/S) er kendetegnet ved at have 2 eller flere ejere. Du mener nok blot en enkeltmandsvirksomhed?

Thomas :

Hvordan foregår det, og hvordan gør jeg det?

Du skal blot registrere dig her: http://www.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Registrering_af_enkeltmandsvirksomhed

Thomas :

Og hvad med skat osv? Hvis jeg opretter virksomheden nu, men nok først kan begynde at tjene noget næste år, skal jeg så stadigvæk snakke med SKAT nu?

Med en enkeltmandsvirksomhed skal du føre bogholderi (det kan du hurtigt lære!) og indberette moms hvert kvartal (du får information om det når du registrerer dig) samt angive overskud på din selvangivelse.
For selskaber kan du lade det første regnskabsår løbe over op til 18 md. og herved er ovenstående problem løst (men jeg ved ikke hvordan det foregår med enkeltmandsvirksomheder).
Hvis jeg var dig ville jeg bare registrere virksomheden, når du begynder at have de første udgifter eller indtægter. Hvis der ikke en nogen aktivitet er det ret nemt at angive 0 i en momsopgørelse og skrive et par 0'er i din selvangivelse.
Thomas :

Jeg er heller ikke helt klar over det med betaling. Hvis jeg opretter en paypal konto, som andre virksomheder sætter penge ind på, for at reklamere på mit community, hvordan bliver der så trukket skat fra de penge, som de sætter ind på min konto?

Hvis du tager betaling for en ydelse skal du sende dem en faktura, som skal fremgå af dig bogholderi. Du har selv ansvar for at angive moms og skat - herefter sender Skat et indbetalingskort eller sætter penge ind på din konto (hvis du har moms til gode).

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 23:52
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)