Jeg har fundet en god engelsk dropshipping firma, som har forsendelser fra uden for EU.
Det jeg så vil spørge om, er om jeg så skal betale moms og told af varen, når jeg køber det af en virksomhed inden for EU's grænser?
Eller har dette ingen betydning?
På forhånd tak for hjælpen.
Ja, du skal stadigvæk betale moms og told, fordi varerne kommer udenfor EU. Med andre ord så er det kun relevant, hvor varerne kommer fra - ikke hvem der formidler handlen.
Hvorfor har jeg fået 1 stjerne? Mit svar er korrekt og kunne ikke være mere præcist??!?!
Muligvis fordi dit svar ikke helt er korrekt.
Ja, hvis værdien af varens værdi + fragt overstiger 80 kr pr forsendelse skal der betales moms + importgebyr.
Der skal _altid_ betales moms, om de bliver sendt fra Tyskland eller Kina er underordnet, og om varerne har en værdi af 5 kr. eller 5.000 kr. er ligeledes underordnet.
Tvisten ved varekøb fra ikke-EU lande ligger i, at forsendelser med et beskedent beløb ikke altid bliver pålagt importgebyr og moms i tolden. Gør de ikke det, skal du selv stå for i dit regnskab at pålægge købsmoms på dit varekøb. Og ligeledes udenlandsk købsmoms, såfremt der er tale om ikke-EU. Du kan med garanti lave en hurtig søgning på google eller amino og finde et mere uddybende og forklarende svar.
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Hvorfor har jeg fået 1 stjerne? Mit svar er korrekt og kunne ikke være mere præcist??!?!
Muligvis fordi dit svar ikke helt er korrekt.
Ja, hvis værdien af varens værdi + fragt overstiger 80 kr pr forsendelse skal der betales moms + importgebyr.
Der skal _altid_ betales moms, om de bliver sendt fra Tyskland eller Kina er underordnet, og om varerne har en værdi af 5 kr. eller 5.000 kr. er ligeledes underordnet.
Tvisten ved varekøb fra ikke-EU lande ligger i, at forsendelser med et beskedent beløb ikke altid bliver pålagt importgebyr og moms i tolden. Gør de ikke det, skal du selv stå for i dit regnskab at pålægge købsmoms på dit varekøb. Og ligeledes udenlandsk købsmoms, såfremt der er tale om ikke-EU. Du kan med garanti lave en hurtig søgning på google eller amino og finde et mere uddybende og forklarende svar.
Nu sælger mange dropshipping firmaer også til private, og der behøver betaler man ikke moms af varer under 80 kr. Han har ikke fortalt noget om at han skal videresælge, eller at han selv er en virksomhed. Så jeg gik ud fra at han var privat.
Dels er dropshipping vel overordnet noget man bruger som virksomhed, jeg personligt kender slet ikke begrebet fra private, men det er sikkert min fel - og, dels kan hans http://www.uretilsalg.dk/ som angivet måske tyde på virksomhed, men ja - der er forskel på private og selskaber
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER