Hej Gitte
Jeg synes shoppen ser fin ud, men for mig skiller den sig ikke rigtig ud. Så jeg ville sørge for at fremhæve unikke produkter eller andet, som gør, at man har lyst til at handle i din shop frem for en hvilken som helst anden brugskunst-webshop.
I forhold til at forsiden indeholder så mange billeder, så er den blå baggrund alt for dominerende. Den stjæler fokus fra produkterne. Mønstret kan jeg meget godt lide, men hvis du kunne gå fra den mørkeblå til en mere afdæmpet creme-farve eller sådan noget, så tror jeg det ville harmonere meget mere med indholdet og heller ikke fjerne fokus fra produktbillederne.
Der er også meget indhold på forsiden, så jeg ville prøve at samle indholdet noget mere, så man ikke skal scrolle for meget for at komme til bunden af forsiden. Placer evt. nyheder i shoppen og særlige tilbud øverst, så man med det samme kan se, hvad der er nyt og attraktivt.
Har du overvejet at gøre mere ud af søgemaskineoptimering i forhold til at få gang i salget? Se gerne om ikke du kan udnytte din title tag noget mere, og få evt. inkorporeret "egesgave.dk" deri.
SEO vil helt sikkert også være optimalt i forhold til alle billederne. F.eks. hedder alle billederne under "Ærø sæberiet" på forsiden "saeberiet". Brug gerne filnavnet på billedet til at beskrive, hvad billedet indeholder - f.eks. "urtesalt-fra-saeberiet". I øvrigt synes jeg heller ikke det virker logisk, at man kan klikke på de to billeder under beskrivelsen af Sæberiet for at komme hen til produktsiden.
Og hvis man tager billederne i slideren på forsiden, så er meta-beskrivelsen af dem alle sammen "Main thumb". Det kunne du også overveje at specificere ift. de enkelte billeder.
Billederne er også ret store, hvilket kan gøre at siden loader ret langsomt - og websitehastighed er meget vigtigt. Så se gerne om du kan få billederne til at fylde mindre uden at gå på kompromis med kvaliteten.
Når jeg klikker på "Min ønskeseddel", lander jeg på forsiden. Er det fordi, jeg skal oprette en konto først?
Når jeg klikker på "Om butikken" nederst, står der "Besøg butikken" aller øverst på den side, jeg lander på. Der forventer jeg at kunne finde en adresse, men der skal jeg scrolle helt ned til footeren. Så fremhæv gerne adressen på den side.
Held og lykke med shoppen.