Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms tilbage?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Hvornår får man de penge man har betalt i moms tilbage? Ex jeg køber et it system til min virksomhed, til 100,000 ex moms så skal i alt brtale 125,000, hvornår ser jg mine 25k igen?

Jacob
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 10:17

Hej Jacob,

Det afhænger af hvor ofte du indberetter moms. Kvartalvis eller hver måned? Såfremt det er kvartalvis og du køber produktet i starten af et nyt kvartal (som vi fx befinder os i nu), så vil der gå over tre måneder før du får dine momspenge retur.

mvh

Tobias Ehlig

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 06:35

Efter du har sendt din moms rapportering går det rimelig stærkt, indenfor et par dage.

Derfor hvis transaktionen var i September så ville jeg ikke vente med at rapportere i november som er fristen.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:06

Det kan absolut være en fordel for ens likviditet at se på, hvornår i momsperioden, man laver større investeringer. Det kan jo være rigtig mange penge at have ude i 3-4 måneder.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 11:04

Forhåbentlig har man også lidt salg som opvejer sådanne investeringer. Så derfor bliver momsbetalingen bare det mindre.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)